10 błędów na stronie www, które skutecznie odstraszają klientów

Dotarcie potencjalnego klienta do Twojej strony www to już połowa sukcesu. Aby można było mówić o sukcesie w pełnej krasie, wystrzegaj się jak ognia poniższych błędów.

Skuteczna strona www – czego unikać, by przynosiła zamierzone efekty?

 

Architektura treści – co to takiego?

Ułatw swojemu odbiorcy dotarcie do poszukiwanych przez niego treści i zadbaj o odpowiednie  rozmieszczenie contentu na stronie www. Jeżeli informacje, z którymi chcesz się podzielić z Twoimi potencjalnymi klientami nie są dla nich w intuicyjny sposób dostępne, możesz być pewien, że szybko opuszczą oni Twoją witrynę. Rozmieszczenie treści na stronie powinno umożliwiać odbiorcy na bezproblemowe dotarcie do takich danych, jak np.: Twoja oferta czy dane kontaktowe.

Strona nieodstępna w wersji responsywnej

10 błędów na stronie www, które skutecznie odstraszają klientów

Jeżeli Twoja strona nie jest jeszcze dostępna w wersji mobilnej, pora to jak najszybciej zmienić. W świecie zdominowanym przez smartfony, gdzie coraz więcej zakupów dokonywanych jest właśnie poprzez urządzenia mobilne, strona responsywna to must have!

Za dużo treści

Treści na stronie to skarb, zwłaszcza jeśli chodzi o pozycjonowanie. Jednak i tutaj nie należy przesadzać z ich ilością, skupiając się na warstwie merytorycznej. Zbyt długie opisy skutecznie znudzą Twojego potencjalnego klienta, a nie o to w tym przecież chodzi. Skoncentruj się na najważniejszych informacjach, pomyśl o chwytliwych nagłówkach i zachęć odbiorcę do kontaktu. Zanim opublikujesz treści sprawdź je kilka razy – błędy ortograficzne czy gramatyczne potrafią skutecznie zniechęcić do dalszej lektury!

Błędne linkowanie wewnątrz strony

Linkowanie wewnątrz strony, które nie działa poprawnie to grzech. Użytkownik po wejściu na witrynę Twojej marki oczekuje łatwego dostępu do pełnej informacji, którą będzie mieć na wyciągnięcie ręki. Zadbaj, by przekierowania do danych podstron faktycznie prowadziły Twojego potencjalnego klienta do wskazanych przez Ciebie miejsc.

Brak optymalizacji

10 błędów na stronie www, które skutecznie odstraszają klientów

Zoptymalizuj Twoją stronę nie tylko w obszarze czasu ładowania, ale i wagi zdjęć, czy kodu strony. Pamiętaj, że w internecie liczy się każda sekunda. Błędne działanie witryny, w tym wolny czas ładowania strony, zniechęci odbiorcę, który z troski o swój czas przejdzie do konkurencji. Oczywiście sprawne ładowanie strony to nie wszystko. Musisz także zadbać o: hierarchię nagłówków, meta opisy, czy unikatowość treści.

Natarczywe reklamy

Nie atakuj Twojego odbiorcy wyskakującymi reklamami. Twoja strona firmowa powinna być wolna  od tego typu przekazów. Skup się na warstwie merytorycznej i podziel się z odbiorcą treściami użytecznymi dla niego.

Sztuczne treści

Treści wygenerowane wyłącznie na potrzeby wyszukiwarek to istny strzał w kolano. Content, który nie niesie za sobą wartości dla odbiorcy, to nie tylko skuteczny odstraszacz potencjalnych klientów…Treści zbudowane wyłącznie z fraz kluczowych stanowią podstawię do zablokowania Twojej witryny przez wyszukiwarkę.

Zbyt długi formularz kontaktowy

Zachęcając odbiorcę do kontaktu, poprzez formularz kontaktowy, nie przesadzaj z ilością pól do wypełnienia. Nadmiar pytań może wywołać u Twojego potencjalnego klienta zawrót głowy dlatego, aby oszczędzić jego czas skup się w formularzu na najistotniejszych kwestiach.

Ukryte dane do kontaktu

10 błędów na stronie www, które skutecznie odstraszają klientów

Trudny dostęp do danych kontaktowych Twojej firmy może w odbiorcy wywołać irytację, w efekcie której opuści on Twoją witrynę. Zadbaj zatem o czytelność stopki, eksponując pełne dane Twojej firmy. Widoczne dane nie tylko ułatwią z Tobą kontakt, ale i wpłyną na wiarygodność Twojej marki.

Przestarzały layout

Bycie na topie z trendami, obowiązuje nie tylko w branży modowej. To co się aktualnie nosi, dotyczy również stron internetowych. Witryna www, która pamięta jeszcze czasy dinozaurów, nie tylko skutecznie odstrasza odbiorcę, ale i niekorzystnie wpływa na wizerunek Twojej marki. Maksymę: „jak Cię widzą, tak Cię malują”, w tym przypadku, należy wziąć sobie jak najbardziej do serca.

 

Jeżeli powyższe błędy nie są Ci obce i należą głównych bolączek, z jakimi boryka się Twoja witryna, skontaktuj się z nami – pomożemy!