7 powodów, dlaczego internauci opuszczają Twoją stronę www

1, 2 , 3 sekundy …Jeżeli po upływie 3 sekund strona www nie załaduje się, większość internautów bez wahania ją opuści i więcej już do niej nie powróci. Co – oprócz wydłużonego czasu ładowania się strony – wpływa na taką, a nie inną decyzję internauty?

Zbyt długi czas ładowania się witryny

7 powodów, dlaczego internauci opuszczają Twoją stronę www - zbyt długi czas ładowania się strony

W czołówce powodów szybkiego zamykania strony www znajduje się przede wszystkim zbyt długi czas ładowania strony. Jeżeli Twoja strona działa wolno – grafiki nie chcą się załadować, zamiast strony pojawia się białe tło albo loader, informujący użytkownika o postępie ładowania danych na stronie – wiedz, że użytkownik długo nie zabawi w takim miejscu. Tu liczy się czas, a każda sekunda jest na wagę złota. Nikt z nas nie lubi, kiedy uciekają nam cenne minuty życia, a zbyt długie oczekiwanie na otwarcie strony www wywołuje w użytkowniku poczucie straty tych cennych minut właśnie. Zniechęcony wydłużonym czekaniem na  załadowanie pożądanych informacji, internauta ucieknie tam, gdzie poszukiwane treści dostanie natychmiast. Co zatem stanowi główne źródło spowalniające stronę? Triadą „stronospowalniaczy” są zbyt duże pliki z grafikami, które obciążają stronę, skomplikowane animacje, czy za słaby hosting.

Nieciekawy i bezwartościowy content

To, w co opakujesz swoje treści na stronie jest bardzo ważne, ale nie zapominajmy o zawartości tego pudełka. Zaopatrz swoich potencjalnych klientów w ciekawy content, który przyciągnie ich uwagę i zachęci do zajrzenia w głąb strony. Nic nie znaczące informacje, brak merytorycznych treści, skutecznie zniechęcą użytkownika, który nie będzie chciał tracić swojego czasu na stronę, która nic w jego życie nie wniesie. O tym, na co warto zwrócić uwagę tworząc content na stronę www pisaliśmy we wcześniejszym wpisie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej kliknij tu.

Strona nie dostosowana do urządzeń mobilnych

Wartościowa strona to taka, którą można schować w kieszeni. Może nie bezpośrednio 🙂  ale na pewno za pomocą smartfona. Responsywność stron, czyli dopasowywanie się witryn do urządzeń mobilnych i ich różnych rozdzielczości, to główny czynnik determinujący ilość odsłon strony. Dla odbiorcy możliwość przeglądania stron za pomocą telefonu to ogromna wygoda. W każdej chwili może on wejść na daną witrynę, aby szybko znaleźć pożądane informacje. Pamiętaj, że strona responsywna rządzi się swoimi prawami, jak m.in.: odpowiednio dobrana wielkość czcionki, wygodne buttony, zachowanie odpowiednich proporcji w wyświetlanych grafikach.

User experience – a co to takiego?

7 powodów, dlaczego internauci opuszczają Twoją stronę www - strona nie jest łatwa w nawigacji

Jeżeli już internauta dotrze do Twojej strony, nie utrudniaj mu poruszania się po witrynie! Chaotyczne rozmieszczenie treści na stronie, ukryte podstrony, nieodpowiedni format tekstów, brak logicznego porządku w menu, natłok informacji, przestarzały layout… To wszystko skutecznie zachęca użytkownika do… jak najszybszego opuszczenia strony www. Pamiętaj, że liczy się pierwsze wrażenie! Jeżeli potencjalny klient wchodząc na Twoją stronę odczuwa pewien dyskomfort, ryzykujesz, że i Twoja marka nie wzbudzi w nim większego zachwytu. W skrócie – Twoja firma z góry zostanie  przekreślona grubą linią.

Nachalne okienka

Nic tak nie zniechęca, jak namolnie wyskakujące z każdego kąta witryny „okienka” typu pop-up. Jeżeli będziesz bombardować użytkownika pojawiającymi się znikąd boxami, w których np. informujesz o aktualnych promocji, newsletterze, zachęcasz do kontaktu możesz być pewien, że wystraszysz swojego potencjalnego klienta. Wszystko jest dla ludzi, ale z umiarem, również i w tym przypadku. Jeżeli decydujesz się na taką formę komunikacji, ogranicz się do jednorazowego pojawienia się okienka, które po zamknięciu nie będzie już o sobie dawać znać.

Męczące formularze kontaktowe

Zakładka ‚kontakt’ to kluczowe miejsce na Twojej stronie. Jeśli już użytkownik dotrze do tego „punktu programu” to połowa sukcesu. O pełnym sukcesie zadecyduje to, czy zdecyduje się on na kontakt z Tobą, o skorzystaniu z oferty nie wspominając. Zbyt długi formularz kontaktowy może w bardzo krótkiej chwili zburzyć Twoje szanse na zyskanie nowego klienta. Jeżeli w formularzu będziesz wymagać od użytkownika zbyt wielu informacji, możesz być pewien, że podda się on po uzupełnianiu ósmego z kolei pola.

Przestarzałe treści

7 powodów, dlaczego internauci opuszczają Twoją stronę www - przestarzałe treści

Jeśli zdecydowałeś się na zakładkę z aktualnościami to bądź konsekwentny. Aktualizuj informacje w niej zawarte. Jeśli prowadzisz blog, to nie ograniczaj się do publikacji 5 wpisów na rok. Internauta wchodząc na stronę z treściami, które dawno straciły swój termin przydatności, uzna, że i firma być może umarła śmiercią naturalną bądź jest w trakcie tego procesu. Regularne publikowanie newsów, wpisów blogowych, galerii realizacji pokazuje, że Twoja firma żyje i ma się całkiem nieźle! 🙂