Jak zwiększyć ruch na stronie www?

Mały ruch na stronie internetowej jest niczym koszmar spędzający sen z powiek niejednego właściciela witryny. Co jeśli moja strona www nie przyniesie pożądanych rezultatów, ruch na niej będzie znikomy i w konsekwencji moja strona umrze śmiercią naturalną? Nic z tych rzeczy! Podpowiadamy co zrobić, aby ten zły sen nie stał się jawą!

Stworzenie strony internetowej to preludium do dalszego rozwoju marki w sieci. I tutaj pojawia się bardzo istotny aspekt, który związany jest z generowaniem ruchu na witrynie www.

Co zrobić, żeby zwiększyć liczbę odwiedzających stronę www i jednocześnie podnieść pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google? Oto 7 cennych wskazówek, które wyznaczą Ci prawidłowy tor działania. Zainspiruj się!

Treść z myślą o użytkowniku

Pamiętaj, że za pomocą Twojej strony komunikujesz się z ludźmi, nie z robotami. Zadbaj o to, aby treści na witrynie odpowiadały oczekiwaniom odbiorców, niosąc za sobą wartościowy przekaz. Rzeczowy content buduje wartość Twojej witryny, przyciągając zainteresowanie internautów. Pisz konkretnie i do ludzi. Treść zrozumiała dla odbiorcy jest chętnie przez niego udostępniana. Sprowadzenie strony www wyłącznie do zakładek firma i oferta z pewnością nie zwiększy ruchu na Twojej stronie, a wręcz przeciwnie. Prowadź blog, dziel się ciekawymi informacjami branżowymi, bądź zawsze na bieżąco z internautami!

Ludzka twarz

Komunikując się ze światem pokaż ludzkie oblicze Twojej marki. To z pewnością zmniejszy dystans między Twoją firmą a internautami. Prowadź z odbiorcami dialog, dzieląc się spostrzeżeniami i własnym doświadczeniem.

Pamiętaj o ciekawych nagłówkach

Na „dzień dobry” zainteresuj odbiorców chwytliwym tytułem Twojego wpisu blogowego czy aktualności. Ciekawy nagłówek maksymalizuje szanse na „kliknięcie” danego artykułu przez Twoich potencjalnych klientów. Ale uwaga! Nie wystarczy chwytliwy tytuł, który „złapie” odbiorcę. Nagłówek musi odpowiadać treściom, do których się odnosi. Odbiorca zainteresowany tytułem kliknie w link, ale jeżeli nie znajdzie wartościowych treści, po prostu opuści Twoją stronę i raczej już na nią nie powróci.

Cykliczność publikacji

Nieaktualizowana strona internetowa umiera, dlatego, aby nie dopuścić do takiej sytuacji regularnie uaktualniaj treści na stronie. Systematyka i konsekwencja mają niemałe znaczenie na generowanie ruchu na witrynie www. Cierpliwość odbiorcy, który od pół roku odwiedza Twój dział aktualności i nie widzi w nim niczego nowego, z pewnością się wyczerpie. Planuj wcześniej, to o czym chcesz pisać i … publikuj. Jeśli nie masz na czasu na regularne prowadzenie swojej strony, możesz zlecić to nam! 🙂

Budowanie sieci linków

Zwiększeniu ruchu na stronie sprzyja linkowanie do witryny i treści napisane zgodnie z zasadami SEO. Linkowanie stanowi informację dla robotów Google, że treści, do których odsyłają odnośniki są godne uwagi i warto je wysoko umieścić w wyszukiwarce. Dzięki temu Twoja strona zajmie wysoką pozycję w wyszukiwarce, a odbiorcy będą mogli w łatwy sposób dotrzeć do witryny Twojej marki.

Sieć mediów społecznościowych

W tworzeniu wizerunku marki pomocne są media społecznościowe, które obecnie stanowią najbardziej popularny sposób na wygenerowanie ruchu na witrynie. Możliwości jest wiele – Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, SnapChat. Z możliwości tych należy skorzystać mądrze, dobierając dane narzędzie komunikacji do rodzaju branży, w której działa Twoja firma.

Użyteczność przede wszystkim

Nie utrudniaj odbiorcy Twojej witryny poruszania się po stronie! Układ contentu Twojej witryny nie może być kłodą rzucaną pod nogi Twoim potencjalnym klientom. Liczy się intuicyjność w układzie treści, którą budują takie komponenty jak: nawigacja, funkcjonalność i użyteczność.