Podziękuj klientowi za interakcję. Czym jest Thank You Page?

Kiedy odbiorca dotrze już do Twojej strony i ostatecznie podejmie się pożądanego przez Ciebie działania, np. zarejestruje swoje konto, zapisze się do newslettera lub zakupi Twój produkt, podziękuj mu. Jak to zrobić? Z pomocą nadchodzi tu „Thank you page”.

Witryna www typu „Thank You Page” to – jak sama nazwa wskazuje – strona, która finalizuje całość procesu prowadzącego do konwersji, czyli przekształceniu użytkownika w klienta. Skuteczna „Thank You Page” pojawia się użytkownikowi zaraz po zrealizowaniu przez określonego celu strony, np. zakup danego produktu czy subskrypcja newslettera. Poprzez taką formę podziękowania nie tylko możesz okazać swojemu odbiorcy wdzięczność za poświęcony czas. To także świetna szansa na zbudowanie bądź utrwalenia relacji ze swoim klientem.

 

 „Thank You Page” – odkryj morze możliwości

W zależności od celu, jaki chcesz osiągnąć, można rozróżnić kilka typów stron typu „Thank You Page”.

  • Strona dla dobrego PR’u –aby wzbudzić w odbiorcy sympatię do marki, strona o charakterze wizerunkowym będzie tu idealnym rozwiązaniem. To tutaj możesz umieścić kupony promocyjne, ale także materiały do pobrania. Mogą to być ciekawostki na temat zakupionego artykułu, sposoby jego pielęgnacji lub katalog produktowy.
  • Zwiększająca zasięg – jeżeli zależy Ci na zwiększeniu dotarcia ze swoją marką do nowych użytkowników, poproś klienta o polecenie dalej Twojej witryny. Możesz również zachęcić go do podzielenia się informacją o dokonanym zakupie, a w ramach podziękowania za opinię „poczęstować” klienta ciekawą zniżką.
  • Pozyskanie leadów – zaproś odbiorcę do subskrypcji Twojego kanału na YT czy do zapisania się do newslettera. Jeżeli Twój klient dokonał zakupu bez zakładania konta, zachęć go do rejestracji oferując przy tym atrakcyjny kupon rabatowy.
  • Strona informująca – przekaż najważniejsze informacje na temat zakupu, czy wybranej oferty. Podsumuj zamówienie i poinformuj o przewidywanym czasie dostawy.

Aby można było mówić o skutecznej stronie z podziękowaniem, ważny jest odpowiedni content. Warstwa wizualna i tekstowa strony nie powinna stanowić dzieła przypadku. Dobrze, aby jej design nawiązywał do estetyki całej witryny tworząc z nią spójną całość. Wywołanie pozytywnych odczuć u odbiorcy poprzez komunikat i estetykę strony, rodzi spore szanse na to, iż odbiorca w przyszłości z chęcią do Ciebie powróci. Strona z podziękowaniem to doskonała okazja do zaproszenia odbiorcy do polubienia fanpage’a czy udostępnienia strony znajomym. Poprzez taką zachętę zatrzymujesz odbiorcę przy Twojej marce na dłużej, dodatkowo poszerzając swój zasięg o nową sieć odbiorców. Za pośrednictwem strony „Thank You Page” możesz również poprosić klienta o wystawienie opinii, które wzmocnią wiarygodność Twojej marki.

Za pomocą strony z podziękowaniem zaproś odbiorcę np. do odwiedzenia fanpage’a Twojej marki

Prosząc klienta o uzupełnienie krótkiej ankiety możesz zdobyć cenne informacje o swoim odbiorcy. Rola uzyskanych odpowiedzi może się okazać niezwykle cenna przy późniejszych badaniach na temat grupy użytkowników. Warto również za pomocą strony z podziękowaniem poinformować odbiorcę o innych działaniach, które prowadzisz. Śmiało, zaproś go na swój blog lub fanpage. W ramach podziękowania za konwersję możesz nagrodzić swojego klienta. Doskonałym pomysłem będzie tutaj np. kupon promocyjny na kolejne zakupy.

 

Jeżeli uznasz, że strona z podziękowaniem to rozwiązanie idealne dla Ciebie, zgłoś się do nas. Wspólnie stworzymy skuteczną stronę, z którą będziesz mógł wyprzedzić swoją konkurencję!