Typy stron internetowych – wybierz coś dla siebie

Nieustanny rozwój internetu, a co za tym idzie i narzędzi marketingowych, sprzyja powstawaniu nowych form witryn www. Dowiedz się jakie rodzaje stron zdominowały sieć i wybierz rozwiązanie najlepsze dla Ciebie.

Podstawą klasyfikacji stron www jest kryterium funkcji, jaką mają za zadanie spełniać. To jakie funkcjonalności zostaną na stronę wdrożone warunkuje założony cel, który Twoja marka chce osiągnąć za pomocą strony.

Miękkie lądowanie – landing page

Typy stron internetowych - wybierz coś dla siebie, landing page

Internauci trafiają na nią zazwyczaj w odpowiedzi na CTA banera internetowego, linku, czy mailingu. Strona typu landing page, inaczej strona lądowania, może stanowić zupełnie autonomiczną witrynę, ale może również być częścią składową jednej, większej strony. Jest ona rozwinięciem zawartych w reklamie treści, a jej głównym cel stanowi konwersja. Content zawarty na stronie tego rodzaju ma za zadanie nakłonić odbiorcę do wykonania pożądanego działania: pozostawienie swoich danych kontaktowych, dokonanie zakupu, skorzystanie z oferty, czy udostępnienie informacji o stronie innym internautom.

Strona firmowa, czyli totalny must have

Aby mocno zaznaczyć swoją obecność w internecie, a co za tym idzie i na rynku, z pomocą nadchodzi strona firmowa. Witryna tego rodzaju służy pełnej prezentacji oferty marki. Wyczerpujący content pozwala odbiorcy uzyskać wszystkie informacje na temat firmy, co buduje jej wiarygodność w oczach potencjalnych klientów. Wiarygodność zaś przekłada się na ich lojalność wobec firmy, a lojalność pozytywnie rzutuje na sprzedaż. Strona firmowa stanowi fundament w budowaniu profesjonalnego wizerunku marki w sieci.

Czego zatem nie może zabraknąć na stronie firmowej, by w dalszym ciągu można było mówić o solidnym wizerunku marki? To przede wszystkim prezentacja firmy, jej zespołu pracowników, danych teleadresowych oraz, co ważne, firmowej oferty. Niewątpliwie elementami, które wzmacniają wartość witryny są: blok z aktualnościami, portfolio, blog, czy moduły sklepowe.

Dodatkowo niezwykle istotnym elementem budującym profesjonalny wizerunek marki, jest warstwa graficzna strony firmowej. Powinna ona być spójna z logo oraz z innymi elementami identyfikacji wizualnej marki. Design strony powinien odpowiadać aktualnym trendom, być unikatowy i pasować do branży. Skupiając się na powyższych elementach, nie należy zapominać o aspekcie użyteczności, czyli intuicyjnym dla odbiorcy układzie treści. Zapewnienie Twojemu potencjalnemu klientowi swobody w poruszaniu się po witrynie, zatrzyma go na niej dłużej i znacząco wpłynie na jego decyzje zakupowe.

Twoja internetowa wizytówka

Typy stron internetowych - wybierz coś dla siebie, strona wizytówka

Strona wizytówka to zwięzłe przedstawienie w internecie oferty Twojej marki wraz z danymi kontaktowymi. Podstawę witryny tego typu stanowi prosty układ treści, bez dodatkowych funkcjonalności. Wizytówki www są sprawdzonym narzędziem dla osób szukających skromnej strony internetowej, która ma po prostu dobrze komunikować usługi, produkty, czy wartości marki. W czym tkwi siła tego typu stron? To przede wszystkim: możliwość prezentacji oferty, szansa na zbudowanie profesjonalnego wizerunku firmy i podkreślenie atutów marki, czy stworzenie solidnych fundamentów wiarygodności marki.

Brama do świata różnych informacji – portal internetowy

Czyli mocno rozbudowany serwis internetowy, który może stanowić szeroką stronę firmową, zawierającą mnóstwo informacji lub kompleks internetowy grupujący wiele stron www. Z portali internetowych korzystają najczęściej duże marki, które skupiają w ramach jeden firmy, inne brandy, które łączy taki sam cel.

Kupuj i sprzedawaj –  sklep internetowy

Typy stron internetowych - wybierz coś dla siebie, sklep internetowy

Oprócz tego, że jest to jedna z form handlu elektronicznego, jest to miejsce w sieci, gdzie możesz sprzedawać swoje produkty. Sklep internetowy jest najczęściej elementem relacji B2C na linii firma a finalny klient. W tym układzie to klient otwiera transakcję, na którą składa się m.in.: opracowanie ofert, przygotowanie i potwierdzenie zamówień, dopasowanie systemu płatności, aż wreszcie realizacja transakcji.

Blog  – podziel się swoją wiedzą

Prowadzenie bloga firmowego niesie za sobą wiele możliwości. Dzięki blogowi firmowemu masz możliwość zbudowania relacji z odbiorcami, co skutkuje wzmocnieniem więzi na linii Ty a odbiorca Twojej strony. Blog firmowy umożliwia Ci otwarcie i prowadzenie dialogu z potencjalnymi klientami. Taka komunikacja pozwoli Ci zoptymalizować ofertę swojej firmy opracowując rozwiązania, które maksymalnie spełnią wymagania Twoich klientów.

O typach stron internetowych można pisać tak naprawdę bloki tekstu. Mamy nadzieję, że ten krótki zarys pomoże Wam odnaleźć rozwiązanie najlepsze dla swojego biznesu.