Wezwij do akcji i zostań ninja Call To Action!

Przed przyciskami typu call to action stoi niezwykle istotne zadanie – w nienachalny sposób powinny nakłaniać użytkowników do podjęcia pożądanego przez nas działania. Jak to osiągnąć? Podpowiadamy Wam poniżej!

Przyciski call to action (CTA) to swego rodzaju instrukcja postępowania. Pokazują one użytkownikowi jak ma zachować się w danym momencie, jakie kroki podjąć na stronie www, by wywołać pożądane przez nas działania, jak np.: zapisanie się do newslettera, zapoznanie się z ofertą, polubienie profilu w mediach społecznościowych, czy wysłanie formularza kontaktowego. Buttony CTA mogą pojawiać się na stronie jako tekst, baner, czy grafika. Kiedy zatem można mówić o skutecznym przycisku call to action?

Krótko i zwięźle

Wezwij do akcji i zostań ninja Call To Action!

Tak jak po zmroku rola odblasków na drodze jest nieoceniona, tak i przyciski CTA na stronie www powinny wyróżniać się na tle zawartości strony

Posługiwanie się językiem korzyści potrafi zdziałać cuda. Za jego pomocą wskazujesz odbiorcy jaki profit uzyska po wykonaniu danej akcji. Pamiętaj, że zwroty wzywające do podjęcia określonej akcji nie powinny być zbyt długie – w zwięzły i naturalny sposób powinny przekazywać wartościową informację. Jasność komunikatu zawartego w przycisku CTA nie powinna budzić w odbiorcy jakichkolwiek wątpliwości – czy, aby po kliknięciu w dany button zostanie on przekierowany w to miejsce, do którego chce faktycznie dotrzeć. Przyciski CTA typu:

  • Kliknij i uzyskaj zniżkę,
  • Zamów bezpłatne próbki,
  • Sprawdź pełną ofertę,
  • Zobacz jak działamy,

komunikując odbiorcy wprost, co ma zrobić i co w zamian może uzyskać, pobudzają jego ciekawość i sprawiają, że z pełną świadomością klika on w dany przycisk.

Widoczność na stronie

Tak jak po zmroku rola odblasków na drodze jest nieoceniona, tak i przyciski CTA na stronie www powinny być zauważalne i wyróżniać się na tle zawartości witryny. W jaki sposób zbudować widoczność buttonów CTA? Przede wszystkim poprzez kolor, użyta czcionka i wielkość. Kontrastujące ze sobą barwy, bardziej intensywne niż pozostałe odcienie, rzucają się w oczy użytkownika, sprawiając, że trudno ominąć je wzrokiem. Wielkość przycisku powinna być odpowiednio duża, ale przy zachowaniu odpowiednich proporcji. W praktyce oznacza to, że wielkość buttonu musi współgrać z wszystkimi, pozostałymi elementami znajdującymi się na stronie www.

Przemyślany układ

Wezwij do akcji i zostań ninja Call To Action!

Dobra widoczność przycisków CTA to nie tylko ich wyróżniający się wygląd, ale również przemyślane rozplanowanie ich rozmieszczenia na stronie internetowej. Aby można było mówić o skutecznym przycisku CTA, powinien on być umieszczony w widocznym i łatwo zauważalnym miejscu. Użytkownicy w internecie działają błyskawicznie, dlatego gdy wchodzą na daną witrynę chcą szybko dotrzeć do interesującej ich treści. Jeżeli zależy Ci na tym, aby odbiorca bez przeszkód dotarł do formularza z zapytaniem, przycisk wzywający do tej akcji powinien znajdować w takim miejscu, aby użytkownik nie musiał przewijać strony.

Kolor i konsekwencja

Dobrana do buttonów kolorystyka nie powinna odbiegać od tej, użytej na stronie www. Niezwykle istotna również jest konsekwencja w posługiwaniu się kolorem dobranym do przycisków wzywających do podjęcia działania. Buttony CTA, owszem mają rzucać się w oczy, jednak jak we wszystkim, i tutaj należy zachować umiar. 🙂