White Hat SEO kontra Black Hat, czyli walka dobra ze złem

Optymalizowanie strony www powinno przebiegać zgodnie z etyką, ale niestety nie zawsze tak się dzieje. Często dobre praktyki pozycjonowania – White Hat SEO – toczą walkę ze swoim złym bratem. Mowa tu o Black Hat SEO, czyli technikach pozycjonowania niedozwolonych i niezgodnych z wytycznymi wyszukiwarki. Jak to działa?

SEO to optymalizacja strony www w celu zapewnienia jej wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Przygotowanie witryny internetowej powinno odbywać się zgodnie z wytycznymi danej wyszukiwarki. Jeśli chodzi o najbardziej popularną z wyszukiwarek – Google – zasady optymalizacji strony zawiera dokument: „Wytyczne Google dla Webmasterów”. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat SEO kliknij tutaj i przejdź do naszego wpisu. Dzisiaj z kolei skupimy się na tym, czego w optymalizacji strony robić nie wolno (a co niestety jest praktykowane przez wiele firm pozycjonujących) oraz dlaczego dobro zawsze zwycięża. 🙂

Nieuczciwe praktyki pozycjonowania

White Hat SEO kontra Black Hat

Sięgając po nieuczciwe praktyki optymalizacji strony, owszem możesz liczyć na to, że Twoja strona  w krótkim czasie zyska na popularności. Jednak taki sukces niejednokrotnie jest chwilowy i w dodatku za jakiś czas może odbić się czkawką. W nieetyczne pozycjonowanie strony wpisane jest ryzyko. Jakie? Otóż stosowanie Black Hat SEO grozi m.in. całkowitym wykluczeniem z indeksowania strony przez wyszukiwarkę – w skrócie: Twoja strona nie będzie się pojawiać w wynikach wyszukiwania. Nie brzmi zachęcająco, prawda? Czego zatem unikać w optymalizacji, żeby nie zostać zbanowanym od Google?

Cloaking, czyli maskowanie

To manipulowanie treściami strony, które polega na prezentowaniu innych treści robotom wyszukiwarki Google, a innym realnym użytkownikom, czego efektem jest szybki wzrost liczby odsłon strony.

Automatyczne przekierowania

Deceptive redirects, które bez wiedzy i zgody użytkowników przerzucają ich do innych stron. Przekierowania działają wyłącznie w stosunku do użytkowników, podczas gdy roboty wyszukiwarki otrzymują oryginalny content witryny.

Niewidoczne linkowanie i słowa kluczowe

White Hat SEO kontra Black Hat - dobre praktyki pozycjonowania

Dzięki frazom kluczowym roboty wyszukiwarki określają tematykę witryny, by móc skierować na nią internautów. Istotne jest tutaj odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych, które powinny być ulokowane w tekście naturalnie. Nie zawsze jednak jest możliwe, aby równocześnie dodać optymalną liczbę fraz kluczowych przy jednoczesnym zachowaniu sensu treści, dlatego…W treści strony umieszczane są linki i frazy kluczowe, których kolor czcionki jest taki sam, jak layout strony. Oko internauty czytającego taki tekst jest w sprytny sposób oszukiwane, podobnie jak roboty wyszukiwarki. Analizując content strony www boty trafiają na frazy kluczowe, co pozwala osiągnąć witrynie pierwsze pozycje w wyszukiwarce.

Kopiowanie treści

Przywłaszczenie tekstów czy zdjęć z jakiejkolwiek innej strony www to rzecz absolutnie zakazana, lecz niestety często praktykowana. Duplikacja treści może dotyczyć serwisów zewnętrznych, ale także może mieć miejsce w obrębie jednej witryny. W tym drugim przypadku powielane są treści z jednych podstron na drugie, co również rzecz jasna jest zabiegiem absolutnie przez wyszukiwarkę zakazanym.

Automatyczny generator treści

To automatyczne tworzenie treści na podstawie udostępnionych fraz i zwrotów kluczowych. Treści tworzone wyłącznie z myślą wyłącznie o robotach wyszukiwarek, nie wnoszą za sobą jakiejkolwiek wartości dla użytkowników. Nie wspominając już o tym, że teksty stworzone automatycznie nic z poprawnością językową nie mają nic wspólnego.

White Hat SEO – etycznie i zgodnie z zasadami

White Hat SEO kontra Black Hat - dobre praktyki pozycjonownaia

Aby uniknąć srogich kar za stosowanie nieuczciwych praktyk pozycjonowania, należy po prostu działać etycznie, zgodnie z White Hat SEO. O jakich karach mowa? Po pierwsze, o czym już wspominaliśmy wcześniej, Twoja strona może całkiem zniknąć z wyników wyszukiwania. Co jeszcze? To także nałożenie kary ręcznej przez pracownika Google, kary algorytmicznej przez roboty wyszukiwarki, a co za tym idzie – zmniejszenie zaufania dla danej strony, spadek indeksowania słów kluczowych w wyszukiwarce. Działając w zgodzie z zasadami optymalizowania stron nie narażasz pozycji swojej witryny, a i sobie zaoszczędzisz niepotrzebnych stresów.

White Hat SEO, w skrócie, to działania odwrotne do technik Black Hat. W działaniach etycznych liczą się wartościowe i unikatowe treści, zoptymalizowany kod strony, naturalne zagęszczenie słowami kluczowymi (eliminacja spamu). Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej w temacie SEO, ale tego etycznego rzecz jasna, kliknij tutaj.