O ile przyjemniejsze staje się czytanie artykułów i przeglądanie stron www, jeżeli ich układ treści jest uporządkowany, przejrzysty i przemyślany. To właśnie nagłówki pomagają wprowadzić ład w treści, harmonizując je i rozdzielając ze względu na tematykę. Dzięki intuicyjnemu rozkładowi treści poruszanie się odbiorcy po witrynie staje się łatwiejsze, a dotarcie do poszukiwanych przez niego informacji jest znacznie szybsze.
Oprócz znaczącego wpływu nagłówków na przyswajalność treści, publikowany content na stronie internetowej przekłada się na pozycjonowanie. Aby pomóc swojej witrynie w osiągnięciu wysokich wyników w wyszukiwarce Google, należy zapewnić publikowanym treściom najlepszą jakość – zarówno w obszarze merytorycznym, jak i w zakresie ich odpowiedniej kompozycji. Jakie zatem cechy posiada treść strony, która zajmuje wysoką pozycję w wyszukiwarce? Na co należy zawrócić uwagę i jakie dobre praktyki przenieść do zamieszczanych na swojej witrynie www treści? Otóż teksty, które zajmują wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki cechuje:
Nagłówek H1 służy oznaczeniu najważniejszego elementu na stronie, jej główną zawartość. Dobre praktyki stosowania nagłówka H1 stanowią o tym, że powinno się go używać jednorazowo w ramach jednej podstrony, jednak zdaniem Google, jeżeli struktura strony wymaga ponownego zastosowania nagłówka H1, można go użyć ponownie. W jaki sposób zoptymalizować nagłówek pod SEO? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych zasad, o których należy pamiętać tworząc nagłówek H1:
Kolejne nagłówki służą segregacji wartości treści prezentowanych na stronie. Każdy z nagłówków, czyli H2, H3, H4, H5, H6 określa ważność następujących po sobie treści. Nagłówki H2 i H3, podobnie jak pierwszy nagłówek, również posiadają istotne znaczenie, segregują treść i pomagają przy pozycjonowaniu strony przez wyszukiwarkę. Nagłówek H2 dzieli treści z tego samego zakresu tematycznego na części, natomiast za pomocą nagłówka H3 możesz rozwinąć myśl, która pojawiła się we wcześniejszych nagłówkach. Kolejne z nagłówków, czyli H4, H5 i H6, owszem mają wpływ na całość działań optymalizacyjnych nad stroną, jednak ich ważność jest mniejsza niż nagłówków pierwszego stopnia. Nagłówki te prezentują treści, które przyczyniają się do zgodności treści z zasadami SEO i późniejszego pozycjonowania Twojej strony www. Nagłówki powinny być nośnikami słów kluczowych, lecz co ważne, najlepiej zamieścić jedno słowo kluczowe, gdyż ich większa liczba może zostać negatywnie odebrana przez wyszukiwarki internetowe. Każdy nagłówek powinien być poprawny gramatycznie, zwięzły i spójny.
Planując architekturę contentu na stronę www dla klientów zawsze działamy zgodnie z zasadami optymalizacji treści.