Chwytliwe i nurtujące. Jak efektywnie stosować nagłówki?

dekoracja blog

O ile przyjemniejsze staje się czytanie artykułów i przeglądanie stron www, jeżeli ich układ treści jest uporządkowany, przejrzysty i przemyślany. To właśnie nagłówki pomagają wprowadzić ład w treści, harmonizując je i rozdzielając ze względu na tematykę. Dzięki intuicyjnemu rozkładowi treści poruszanie się odbiorcy po witrynie staje się łatwiejsze, a dotarcie do poszukiwanych przez  niego informacji jest znacznie szybsze.

Wejdź na podium w wyszukiwarce

Chwytliwe i nurtujące. Jak efektywnie stosować nagłówki?

Oprócz znaczącego wpływu nagłówków na przyswajalność treści, publikowany content na stronie internetowej przekłada się na pozycjonowanie. Aby pomóc swojej witrynie w osiągnięciu wysokich wyników w wyszukiwarce Google, należy zapewnić publikowanym treściom najlepszą jakość – zarówno w obszarze merytorycznym, jak i w zakresie ich odpowiedniej kompozycji. Jakie zatem cechy posiada treść strony, która zajmuje wysoką pozycję w wyszukiwarce? Na co należy zawrócić uwagę i jakie dobre praktyki przenieść do zamieszczanych na swojej witrynie www treści? Otóż teksty, które zajmują wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki cechuje:

  • architektura treści – przemyślany podział tekstu i strony www sprawia, że stają się one przyjazne odbiorcom, pomagając im w szybkim odszukaniu interesujących ich informacji
  • oryginalność – ze względu na dużą konkurencyjność niezwykle istotne jest, aby zamieszczane treści na stronie wyróżniały się na tle innych. Ciekawe i autorskie teksty przyciągną uwagę odbiorców, jednocześnie budując wiarygodny wizerunek Twojej marki.
  • obecność fraz kluczowych – odpowiednia liczba właściwie dobranych fraz kluczowych, które znajdują się na stronie ułatwia internautom dotarcie do poszukiwanych informacji.
  • rzetelność w prezentacji zagadnienia – długi tekst pozwala na wyczerpujące przedstawienie danego tematu i rozwinięcie problemu. O czym należy pamiętać to zastosowanie podziału tekstu, w którym oczywiście sprawdzą się odpowiednio zhierarchizowane nagłówki. Obszerny tekst na stronie daje również możliwość naturalnego wplecenia słów kluczowych, z zachowaniem odpowiedniej formy.

Nagłówki H1, H2, H3, czyli hierarchia nagłówków

Chwytliwe i nurtujące. Jak efektywnie stosować nagłówki?

Nagłówek H1 służy oznaczeniu najważniejszego elementu na stronie, jej główną zawartość. Dobre praktyki stosowania nagłówka H1 stanowią o tym, że powinno się go używać jednorazowo w ramach jednej podstrony, jednak zdaniem Google, jeżeli struktura strony wymaga ponownego zastosowania nagłówka H1, można go użyć ponownie. W jaki sposób zoptymalizować nagłówek pod SEO? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych zasad, o których należy pamiętać tworząc nagłówek H1:

  • zastosuj słowo kluczowe najlepiej na początku,
  • nie przesadzaj z nadmiarem treści,
  • każda strona powinna mieć inny nagłówek H1.

Kolejne nagłówki służą segregacji wartości treści prezentowanych na stronie. Każdy z nagłówków, czyli H2, H3, H4, H5, H6 określa ważność następujących po sobie treści. Nagłówki H2 i H3, podobnie jak pierwszy nagłówek, również posiadają istotne znaczenie, segregują treść i pomagają przy pozycjonowaniu strony przez wyszukiwarkę. Nagłówek H2 dzieli treści z tego samego zakresu tematycznego na części, natomiast za pomocą nagłówka H3 możesz rozwinąć myśl, która pojawiła się we wcześniejszych nagłówkach. Kolejne z nagłówków, czyli H4, H5 i H6, owszem mają wpływ na całość działań optymalizacyjnych nad stroną, jednak ich ważność jest mniejsza niż nagłówków pierwszego stopnia. Nagłówki te prezentują treści, które przyczyniają się do zgodności treści z zasadami SEO i późniejszego pozycjonowania Twojej strony www. Nagłówki powinny być nośnikami słów kluczowych, lecz co ważne, najlepiej zamieścić jedno słowo kluczowe, gdyż ich większa liczba może zostać negatywnie odebrana przez wyszukiwarki internetowe. Każdy nagłówek powinien być poprawny gramatycznie, zwięzły i spójny.

Planując architekturę contentu na stronę www dla klientów zawsze działamy zgodnie z zasadami optymalizacji treści.

Cieszymy się, że możemy uchylić Ci rąbek tajemnej, marketingowej wiedzy. Jeśli artykuł był dla Ciebie wartościowy, koniecznie przeczytaj następny.

porozmawiajmy
o Twoim projekcie

cta: icon
Potrzebujesz doradztwa ekspertów od digital marketingu?
Aktywne szkło grzewcze EGLAS