Content marketing – co jest na topie?

Content is the king! Udział content marketingu w budowaniu solidnej pozycji marki na rynku od ostatnich lat nie ulega zmianie, wykazując tendencje wzrostowe – zwłaszcza w 2019 roku. Na czym zatem należy skupić swoją uwagę w bieżącym roku? Podpowiadamy!

Aby nie zniknąć w tłumie konkurencji, o co w obecnych czasach rozkwitu firm nie trudno, dobre treści to podstawa. Angażujący storytelling, ciekawe, specjalistyczne artykuły, wartościowe porady, infografiki czy video – to wszystko buduje przywiązanie klienta do marki i wzmacnia jej wizerunek. Na jakie trendy warto zwrócić uwagę i wdrożyć je do swojej strategii działań?

Artykuły – obszernie i merytorycznie

Content marketing - co jest na topie?

Angażujące odbiorcę treści pozwolą Ci zatrzymać go na Twojej stronie na dłużej, ale nie tylko… Sprawią, że będzie on chętnie powracać na Twoją witrynę, aby dowiedzieć się czegoś nowego, ciekawego. I tutaj zatrzymajmy się na chwilę. Swego czasu prym wiodły krótkie, zwięzłe teksty. Obecnie większym zainteresowaniem cieszą się teksty obszerne, maksymalnie wyczerpujące temat. Dlaczego tak się dzieje? Kluczową rolę odgrywa tutaj wartość, którą niosą za sobą długie teksty. W przeciwieństwie do tych krótkich, długie i obszerne artykuły w pełni przedstawiają temat i pozwalają odbiorcy uzyskać wyczerpującą odpowiedź. Dobrze napisany artykuł wzbudzi sympatię Twoich potencjalnych klientów, którzy chętnie podzielą nim z innymi.

Infografika

Infografika, czyli grafika informacyjna, to wytłumaczenie idei danego problemu czy koncepcji za pomocą obrazu. Graficzne wyjaśnienie informacji bazuje przede wszystkim na grafice, a informacja tekstowa jest tutaj uzupełnieniem. Infografika ma ułatwić odbiorcy zrozumienie treści skomplikowanych, takich, których opisanie wyłącznie za pomocą słów byłoby trudne i zawiłe. Infografika na Twojej stronie zaciekawi odbiorcę, pobudzi jego wyobraźnię i oczywiście uatrakcyjni Twoją witrynę www, wyróżniając ją na tle innych, konkurencyjnych stron.

Customer experience

Customer experience stanowi całość doświadczeń klienta z daną marką, które to przenoszone są przez konsumentów na ogół postrzegania przez nich całej marki. Elementy, które decydują o kształcie relacji klient – sklep to, m.in.: cena, obsługa w trakcie i po sprzedaży, łatwość kontaktu i indywidualne podejście do klienta. Suma wszystkich odczuć klienta związanych z powyższymi elementami, wpływa na ich stosunek do marki jako całości.

Video

Content marketing - co jest na topie? Video

Prowadzisz sklep internetowy? Postaw na video z prezentacją Twojego asortymentu. Materiał video nie tylko zaciekawi Twojego potencjalnego klienta, ale i pozwoli Ci przedstawić Twoją ofertę w pełnej krasie. Przemyślany przekaz filmowy, który nie stanowi dzieła przypadku, pozwoli Ci skutecznie trafić do odbiorców.

Przemyślane treści

Pracując nad treściami na Twoją stronę www, nie zapominaj o grupie docelowej. Dobierz odpowiednie słowa, by Twoi potencjalni klienci łatwo mogli zrozumieć co miałeś na myśli. Pisz krótkimi zdaniami. Taka forma jest zdecydowanie bardziej przystępna w odbiorze. Bądź konkretny, nie przesadzaj z watą słowną, która do treści nie wnosi głębszych informacji.

Nie masz pomysłu na to, jak powinna wyglądać Twoja strona www? Jeżeli chcesz, żebyśmy pomogli Ci w tym zakresie, skontaktuj się z nami. Możesz być pewien, że strona internetowa Twojej firmy znajdzie się w dobrych rękach.