Cena stanowi jeden z kluczowych czynników, który wpływa na Twoją decyzję o nabyciu danego produktu. Jako, że zima już niebawem całkiem możliwe, iż przyjdzie Ci zmierzyć się z zakupem adekwatnego do tej pory roku obuwia. Chcąc zakupić buty idealne, zastanawiasz się, czy ich kupno za kwotę widniejącą na metce będzie dla Ciebie opłacalne…Analizujesz ceny butów znajdujących się na innych półkach.
Dlaczego podane kwoty są od siebie tak odmienne? Przecież na pierwszy rzut oka nie widać różnicy między sąsiadującymi ze sobą butami. Po wyborze tańszej pary butów, okazuje się, że nie nadaje się ona na zimę – buty przemakają, a podeszwa oblała egzamin na zasypanej śniegiem uliczce. Podobną sytuację można odnieść do rynku projektowania stron internetowych.
Z czego wynika tak bardzo zróżnicowany poziom cen? Dlaczego przepaść cenowa między ofertami różnych agencji jest tak duża?
Sięgając po projekt strony www na gotowym szablonie, z góry sprowadzasz na siebie szereg ograniczeń. Przede wszystkim pozbawiasz się szerokiej możliwości wyboru układu strony, który to będzie dostosowany do Twoich potrzeb. Bazując na ofercie agencji, która dysponuje kilkoma wzorami strony, jesteś skazany na „sztywny” layout witryny na wstępie pozbawiając ją przejrzystości informacji (funkcjonalności).
Musisz pamiętać, że złe rozmieszczenie pasków nawigacyjnych czy elementów graficznych zniechęca użytkownika do dalszego poszukiwania treści na Twojej stronie… A do tego oczywiście nie chciałbyś dopuścić, prawda?
Wykonana na gotowym szablonie witryna z pewnością nie wyróżni się na tle konkurencji, a może wręcz zniknąć w tłumie innych, „szablonowych” projektów w przeciwieństwie do strony „uszytej na miarę”. Najgorszą możliwością jest zakup szablonu na „własną rękę”, niekoniecznie posiłkując się zasobami konkretnej agencji reklamowej. Dlaczego? Bazując bowiem na szablonie zakupionym samodzielnie i często od zupełnie nieznanej firmy, podejmujesz spore ryzyko. Wersje testowe szablonów znajdujących się na stronie www często są niezgodne z ich ostatecznym wyglądem. Dodatkowo musisz pamiętać, by samodzielnie skonfigurować taki szablon oraz go wdrożyć, co normalnie wykonałaby za Ciebie agencja reklamowa.
Czas realizacji taniej strony www jest znacznie krótszy, aniżeli wykonanie projektu od podstaw. Masowa „produkcja” witryn internetowych nie ma nic wspólnego z wysokim standardem i innowacyjnością. Pominięcie etapu planowania oraz określenia preferencji i potrzeb, które są bardzo ważne dla dalszego procesu kreacji witryny, owszem pozwala zaoszczędzić czas, ale to tylko pozory, które dają marne efekty. Niejednokrotnie zdarza się tak, iż po realizacji strony gatunku „szybko i tanio”, z uwagi na jej bardzo złą jakość, konieczne jest jej ponowne wykonanie, co tylko niepotrzebnie podwaja czas i pieniądze.
Wyobraź sobie książkę pozbawioną jakichkolwiek treści. Książkę, która tak naprawdę jest zlepkiem białych kart oprawionych w kolorowe „opakowanie”. Nie brzmi obiecująco, prawda? Podobnie rzecz się ma tanich stron internetowych, których treść nie niesie za sobą żadnych wartości i stanowi jedynie puste frazesy. Taka strona nie spełnia tak naprawdę żadnej funkcji, po prostu jest. Na rynku wysoce rozwiniętej konkurencji nie wystarczy po prostu być. Trzeba aktywnie działać, wyróżniać się i zachęcać odbiorców do odwiedzania właśnie Twojej witryny i korzystania z Twoich usług, produktów. Dlatego skoncentruj się i zapamiętaj, że: marketing treści profesjonalnej strony www dostarcza użytkownikom atrakcyjne i przydatne informacje, które to skupiają konkretną grupę odbiorców i pozwalają na budowanie z nią długofalowych relacji!
Dobre treści na stronie nie tylko pomagają nawiązać kontakt z potencjalnym klientem, ale również pozytywnie wpływają na pozycjonowanie Twojej witryny www.
Decydując się na skorzystanie z usług firmy oferującej tanie projektowanie stron, możesz trafić na tzw. firmę widmo. Po pobraniu zapłaty kontakt po stronie firmy urywa się, a Ty zostajesz ze źle zrobioną stroną internetową i z dziurą budżetową w portfelu.
Jeżeli zatem zależy Ci na: profesjonalnym wizerunku Twojej firmy, zbudowaniu długotrwałej relacji z klientami i zwiększeniu swoich zysków, warto ulokować swój czas i pieniądze w profesjonalnej witrynie www.
Pamiętaj, że inwestując w dobrej jakości stronę internetową, inwestujesz w przyszłość swojej firmy!