Influence marketing. Od czego zacząć współpracę z influencerami?

dekoracja blog

Marki coraz częściej decydują się na współpracę z influencerami, mając świadomość realnych korzyści. I słusznie. Decydując się na promocję marki z udziałem influencera, marka zwiększa swój zasięg, docierając do szerokiego i ściśle skonkretyzowanego grona odbiorców. Ale to nie wszystko. Liderzy opinii podpisując się pod danymi produktami, zachęcają konsumentów do zakupów. Pozytywna rekomendacja influencera motywuje odbiorców do skorzystania z oferty marki, którzy z chęcią sięgną po produkty używane przez znanych i lubianych. O czym jednak należy pamiętać, aby idea współpracy z youtuberami czy blogerami przyniosła oczekiwane rezultaty? Poniżej przedstawiamy 7 złotych zasad, o których nie należy zapominać.

To musi być strzał w dziesiątkę!

Zanim postanowisz rozpocząć współpracę z popularną osobowością, przemyśl kogo podziwiają i za kim podążają Twoi potencjalni klienci. Kto im imponuje i kogo opinii z chęcią wysłuchają? Czy ktoś taki w ogóle istnieje? Ważne jest też to, że na współpracę z liderami opinii warto zdecydować się już na początku działania swojej marki. Od początku jej istnienia odbiorcy będą bowiem kojarzyć znaną na rynku postać właśnie z Twoim brandem.

Trzy, dwa, jeden…Cel namierzony!

Influence marketing. Od czego zacząć współpracę z influencerami?

Zastanów się jaki cel chcesz osiągnąć poprzez współpracę z inluencerem? Oczywistym jest, że nadrzędnym założeniem będzie polepszenie wskaźników sprzedaży, jednak czy tylko na tym chcesz się skupić? Może chcesz aby Twój nowy produkt w ofercie był sygnowany twarzą znanej osoby?Jednoznaczne i precyzyjne wskazanie swoich oczekiwań względem współpracy z influencerem pomoże Ci w płynnym przejściu do kolejnego kroku, jakim jest ustalenie budżetu.

Jasno określony budżet to jasne warunki współpracy

Jak w każdym przypadku planowania kampanii i tutaj należy pamiętać o finansach. Kiedy zaczynasz swój początek współpracy z influencerem, nie zapominaj o wyraźnym wskazaniu budżetu jaki jesteś w stanie przeznaczyć na taki projekt. Obopólne, jasne określenie oczekiwań i wymagań przełoży się na efektywność takiej współpracy.

Ten typ tak ma, czyli jakie są typy influencerów

Influence marketing. Od czego zacząć współpracę z influencerami? Typy influencerów

Influencer to nie tylko „internetowy celebryta”, z którym najczęściej kojarzone jest to pojęcie. Influencerem może być użytkownik, aktywnie działający na SnapChacie, trener personalny, który w inspirujący sposób prowadzi swojego bloga, czy ekspert marketingowy publikujący swoje porady na portalach marketingowych.

Identyfikacja z marką na 100%

Lider opinii powinien wykazywać maksymalne zaangażowanie w swoim związku z daną marką czy   promowanym produktem. Jako twarz danej marki musi być z nią kojarzona w 100%. W jaki sposób? Zamieszczanie zdjęć w social mediach z danym produktem czy logo marki, pokazanie produktu w praktyce to najlepszy sposób na wprawienie w ruch całej marketingowej machiny.

Zbadaj zaangażowanie

Influence marketing. Od czego zacząć współpracę z influencerami?

Po czym poznać dobrego influencera? Ano po tym, w jakim stopniu potrafi on zaangażować swoich fanów. Namacalnym dowodem może być tutaj liczba pozostawianych przez fanów komentarzy na profilach społecznościowych, częstotliwość reakcji na publikowane posty, czy sposób wchodzenia w interakcję z followersami. Komentarze pojawiające się na profilach społecznościowych znanej osoby pozwolą w łatwy sposób zweryfikować, czy dana osoba jest lubiana w określonym środowisku.

Autentyczność, autentyczność i jeszcze raz autentyczność

Jeżeli influencer nie jest autentyczny, efekt współpracy z taką osobą może być bardzo daremny i zakończyć się fiaskiem. Przed rozpoczęciem kampanii swojemu ambasadorowi marki należy zapewnić odpowiednie warunki, które ochronią jego prywatność i tym samym nie zaburzą planowanych działań promocyjnych.

 

Cieszymy się, że możemy uchylić Ci rąbek tajemnej, marketingowej wiedzy. Jeśli artykuł był dla Ciebie wartościowy, koniecznie przeczytaj następny.

porozmawiajmy
o Twoim projekcie

cta: icon
Potrzebujesz doradztwa ekspertów od digital marketingu?
Aktywne szkło grzewcze EGLAS