Jak prowadzić fanpage na Facebooku? Przydatne wskazówki

dekoracja blog

Zanim jednak postaramy się udzielić odpowiedzi na powyższe i wcale nie takie łatwe pytanie, przyjrzyjmy się Facebookowi w ogóle. Od czego wszystko się zaczęło… Założony w 2004 roku Facebook pierwotnie służyć miał jako serwis dla uczniów, studentów i absolwentów wyższych uczelni, którzy w trakcie, ale i po zakończeniu edukacji, mieliby szansę na podtrzymanie wzajemnych relacji. I tak też było… Facebook w 100% zrealizował pierwotne założenia, aby z upływem czasu stać się najbardziej popularnym medium społecznościowym, z którego obecnie korzysta ponad 1 miliard użytkowników (!).

Założyciele Facebooka obserwując rynek, oczekiwania i potrzeby odbiorców, stale rozwijali interfejs serwisu, który obecnie daje ogrom możliwości nie tylko dla pojedynczego użytkownika, ale również dla firm.

Czy Facebook jest dla wszystkich?

Jak prowadzić fanpage na Facebooku? Przydatne wskazówki

Popularnym narzędziem służącym promocji firm za pośrednictwem Facebooka jest fanpage, czyli strona utworzona w serwisie, która promuje daną markę, osobę, przedsięwzięcie i służy do komunikacji z użytkownikami serwisu. Po fanpage ochoczo sięga coraz więcej firm, jednak czy aby serwis ten przeznaczony był dla wszystkich branży? Nic bardziej mylnego. Prowadzisz sprzedaż wysyłkową, działasz w branży IT, w sferze kultury, organizując różnego rodzaju wydarzenia w całym kraju? Śmiało, fanpage jest dla Ciebie! Korporacje czy duże przedsiębiorstwa o zasięgu ogólnokrajowym, czy globalnym również swoje działania przenoszą na grunt Facebooka, z kolei placówki psychiatryczne, ośrodki terapii uzależnień już niekoniecznie. Jeżeli prowadzisz wyłącznie stacjonarne działania na rynku lokalnym, np. posiadasz butik, owszem możesz założyć fanpage, jednak pamiętaj o jego ograniczonym zasięgu sprowadzającym się do Twojego rodzimego rynku.

Co zyskasz?

Jak prowadzić fanpage na Facebooku? Przydatne wskazówki - zyski

Zakładając fanpage swojej firmy i publikując na nim wartościowe treści, zwiększasz swoje szanse na to, aby umocnić się w świadomości odbiorców, czyli swoich potencjalnych klientów. Jeżeli Twoje posty zwrócą uwagę użytkowników, być może klikając przycisk „Lubię to!’, a nawet udostępniając Twój post na swoim profilu, zechcą oni podzielić się z innymi tym co przed chwilą przeczytali, zobaczyli.
Wchodząc w relację z użytkownikami masz możliwość wyczerpującego poznania odbiorców Twoich produktów, a co za tym idzie, ich potrzeb. Dzięki temu będziesz mógł dostosować swoją ofertę w taki sposób, aby w przyszłości zaspokoić ich oczekiwania.
Jeżeli już o ofercie mowa, to fanpage na Facebooku daje Ci możliwość pełnej jej prezentacji. Fanpage to doskonałe narzędzie, które pomoże Ci zbudować silną relację z odbiorcami, co oczywiście stanowi duży plus, który umocni wizerunek Twojej firmy.

Firmowy fanpage? Zrób to dobrze!

Jak prowadzić fanpage na Facebooku? Przydatne wskazówki - określ cel, prowadź dialog, nie spamuj

Jeżeli już zdecydujesz się na stworzenie dla swojej marki profilu na Facebooku, zrób to mądrze! Utworzenie fanpage’a dla samej zasady – bo inni mają, więc ja też muszę mieć – nie ma większego sensu, jeżeli nie planujesz podjęcia działań marketingowych na swoim profilu. Całość aktywności musi być przemyślana i nie może być dziełem przypadku. Publikowanie jakichkolwiek treści nie wniesie żadnej wartości w Twój fanpage, spłycając go i sztucznie utrzymując przy życiu, a przecież nie o to w tym chodzi.

Jeśli zastanawiasz się od czego zacząć prowadzenie fanpage’a i na jakie elementy zwrócić uwagę, podpowiadamy poniżej. Dzięki tym cennym wskazówkom będziesz mógł śmiało rozpocząć swoje działania w obszarze Facebooka.

Określ swój cel

Zanim zdecydujesz się na utworzenie profilu, przemyśl swoją strategię działania. Zastanów się jakie treści chcesz publikować, co będzie tematem przewodnim Twojego fanpage’a – czy będzie to prezentacja samych produktów połączona z ciekawostkami branżowymi, a może skupisz się na relacjonowaniu życia Twojej firmy?

Prowadź dialog

Publikując posty na fanpage’u skup się na swoich odbiorcach, nie koncentruj się wyłącznie na opowiadaniu o sobie. Prowadź z nimi rozmowę i zachęcaj do podejmowania określonych akcji. Jak to zrobić najlepiej? Postaraj się wejść w buty swoich fanów i odpowiedz sobie na pytanie – jakie treści Ty chciałbyś przeczytać? Publikowanymi postami skłaniaj odbiorców do zastanowienia, do przemyśleń, zadawaj pytania, a także nie zapominaj odpowiadać na komentarze i wysyłane do Ciebie wiadomości. Niech Twój fanpage stanie się przydatny dla osób, które Ci zaufały poprzez kliknięcie przycisku – „Lubię to”.

Nie męcz spamem

W publikowaniu postów na fanpage’u bardzo istotna jest regularność. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z częstotliwością wrzucania treści na Facebookową tablicę. Zbyt częste dzielenie się nawet najbardziej ciekawymi treściami może spowodować przemęczenie i znużenie wśród Twoich fanów, którzy prędzej czy później mogą po prostu „odlubić” fanpage Twojej firmy.

Sprawdzaj statystyki

Facebook daje Ci możliwość stałego monitorowania aktywności swoich fanów poprzez narzędzie „Statystyki”. Śledząc statystyki masz możliwość poznania, który z opublikowanych postów zyskał największą popularność. Obserwowanie zachowań odbiorców pozwoli Ci zoptymalizować swoje działania, np. częstsza publikacja najchętniej czytanych treści o danej tematyce czy dopasowanie godziny publikacji do oczekiwań odbiorców.

Jeżeli chciałbyś założyć fanpage dla swojej firmy, ale nie wiesz od czego zacząć, skontaktuj się z nami. Wspólnie opracujemy plan działania! 🙂

Cieszymy się, że możemy uchylić Ci rąbek tajemnej, marketingowej wiedzy. Jeśli artykuł był dla Ciebie wartościowy, koniecznie przeczytaj następny.

porozmawiajmy
o Twoim projekcie

cta: icon
Potrzebujesz doradztwa ekspertów od digital marketingu?
Aktywne szkło grzewcze EGLAS