Jak komunikować się w sieci ze współczesnym klientem?

Współczesny klient nie ma czasu czekać, wszystko musi dziać się tu i teraz. Jego wysokim oczekiwaniom wobec otoczenia zawsze towarzyszy brak cierpliwości. Te wygórowane wymagania przekładają się na postrzeganie przez niego świata wirtualnego, w tym na wysokie oczekiwania względem stron www.

Na przestrzeni ostatnich lat mechanizm poruszania się po sieci przez współczesnych użytkowników mocno uległ zmianie. Kryteria wyboru najlepszej oferty ewoluowały wraz ze zmieniającymi się trendami. Jakie czynniki determinują odbiorców do podejmowania takich, a nie innych zachowań? Jakie elementy stron internetowych są dla nich ważne? I, co kluczowe, w jaki sposób komunikować się z klientem nowej generacji, by zyskać jego zaufanie i lojalność?

Poniżej prezentujemy cztery kluczowe elementy stron www, które wpływają na postrzeganie witryny przez odbiorców, budując pozytywne więzi na linii klient – marka.

Design – zawsze na czasie

Jak komunikować się w sieci ze współczesnym klientem?

Strona odpowiadająca aktualnym trendom, zarówno projektowym, jak i użytkowym, to must have każdej firmy dbającej o swój wizerunek. Przemyślana kompozycja strony, łatwość nawigacji, interaktywność, czy spójność wszystkich elementów pracują na wysoką jakość witryny, której to oczekują potencjalni klienci. Przemyślany i wartościowy content w połączeniu z zaplanowaną architekturą treści wpływa na skuteczność strony, poprawiając możliwości komunikacji między marką o odbiorcami. Oczywiście czynnikiem, który jest kluczowy w poprawnym funkcjonowaniu całości witryny jest szybkość jej ładowania, gdzie optymalna prędkość ładowania to 3 sekundy.

Wartościowy content

Z punktu widzenia współczesnego klienta nie tylko design strony ma znaczenie, liczy się także jej zawartość, czyli to, co dana marka ma do przekazania. Duża konkurencja na rynku i idący za nią natłok informacji sprawiają, że odbiorcy gubią się w gąszczu danych. Aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów niezwykle istotnym czynnikiem jest wartościowy content. Jakość treści, którymi dzielisz się z Twoimi potencjalnymi klientami wpływa bezpośrednio na postrzeganie przez nich Twojej marki.

Pod ręką, czyli mobilność stron

Jak komunikować się w sieci ze współczesnym klientem?

Chyba nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez smartfona. Łatwość i szybkość dostępu do informacji ułatwia życie i pozwala zaoszczędzić cenny czas. To właśnie za pomocą smartfona odbiorcy najczęściej przeglądają sieć i komunikują się z wybraną przez siebie marką. Niezwykle istotne jest zatem dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Dostępność strony firmowej na smartfonach czy tabletach ułatwia komunikację z potencjalnym klientem i buduje tym samym pozytywny wizerunek marki.

Keep in touch, czyli media społecznościowe

Jak komunikować się w sieci ze współczesnym klientem?

Obecność Twojej firmy w mediach społecznościowych sprzyja budowaniu więzi z potencjalnymi klientami. Firmowy fanpage pozwala być na bieżąco z oczekiwaniami rynku i odpowiadać na potrzeby zgłaszane przez odbiorców. Konto na Facebooku czy na Instagramie to doskonały sposób,  by nie tylko zaprezentować ofertę swojej marki, ale i budować lojalność i zaufanie z klientami.