Zacznijmy od wyjaśnienia czym tak naprawdę jest landing page (LP), inaczej zwany stroną lądowania czy stroną docelową. Otóż to strona www, która wyświetla się użytkownikowi po kliknięciu w daną reklamę, jak np. mailing, baner reklamowy, link reklamowy. Innymi słowy to pierwsza strona, na jaką trafia uzyskany w rezultacie działań reklamowych użytkownik/potencjalny klient, będąca rozszerzeniem treści reklamowych.
Landing page może funkcjonować jako strona samodzielna, może być elementem większej witryny, ale też może być mikrostroną. Dobrze zaprojektowany LP pozwala:
Masz tylko 3 sekundy na zainteresowanie użytkownika przekazem reklamowym
Aby móc osiągnąć jak najlepsze efekty procesu konwersji strona powinna być odpowiednio zaprojektowana. Na co zatem należy zwrócić uwagę?
Nagłówek to jeden z pierwszych elementów, z którym Twój potencjalny klient będzie mieć styczność. Pamiętaj zatem, by przekazać w nagłówku taką treść, która dla odbiorcy będzie najistotniejsza. Jak to zrobić? Możesz podkreślić cechę Twojego produktu, która będzie najważniejszą dla Twojego potencjalnego klienta, jak również możesz wskazać korzyści wypływające z jego zakupu:
Jeżeli użytkownik znalazł się na Twojej stronie lądowania nie pozwól mu odejść! Zahipnotyzuj go korzyściami, które osiągnie dzięki Twojemu produktowi. Treści tego rodzaju powinny być umieszczone u góry witryny www. Nie ograniczaj się do przedstawienia samych cech produktu/usługi. Warto bowiem wskazać tutaj realne wartości stanowiące o przewadze rynkowej Twojej marki/produktu nad konkurencją.
Pamiętaj, by w treściach na Twojej stronie landingowej umieścić wszystkie niezbędne informacje w temacie Twojej oferty. Niektóre ze stron lądowania ograniczają się wyłącznie do formularza służącego zbieraniu leadów. Warto jednak na stronie landingowej skupić się również na przedstawieniu odbiorcy kompletu istotnych informacji o oferowanych produkcie.
Jeśli odsyłamy użytkowników do strony landingowej musimy pamiętać o jej zawartości. Zdarza się, że strona lądowania nie zawiera w sobie żadnych treści tekstowych, posługując się jedynie animacjami czy grafiką. Mimo, iż animacja, grafika mogą stanowić nośnik merytorycznie wartościowych treści, Google nie ma możliwości ich odczytania. Treści zatem powinny być pisane w kodzie HTML.
Jak nakłonić odbiorcę Twojej strony lądowania do podjęcia kolejnych działań. Aby Twój potencjalny klient mógł dokonać np. rezerwacji wymarzonej wycieczki do jednej z europejskich stolic musi kliknąć w button (przycisk). Jaki zatem powinien być button? Aby spełnił on swoją rolę w 100% nie może zginąć na stronie. Musi dać się zauważyć, po prostu. Odpowiednia wielkość, kontrast, a także hasło umieszczone na stronie to nie wszystko. Ważne jest ubranie przycisku w odpowiednie hasło – następny krok “kup teraz”, “zarezerwuj…” Obok przycisku wzywającego do akcji pamiętaj o wyeksponowaniu numeru kontaktu. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Twój klient będzie mógł się skontaktować z Twoją firmą od razu.
Formularz służący zbieraniu zamówień czy rezerwacji stanowi stały element stron typu landing page. Jego objętość powinna ograniczyć się tylko do niezbędnych pól. Mnogość elementów do uzupełnienia może wywołać u odbiorcy znudzenie, często niekorzystnie wpływające na konwersję. Pamiętaj, że kwestionariusz musi wyróżniać się na Twojej stronie, przedstawiać użytkownikowi jaki jest jego cel, a także musi posiadać pola niezbędnych zgód – przetwarzanie danych osobowych, otrzymywanie informacji handlowych.
Odbiorca skanując treści wzrokiem, po 50 milisekundach może ocenić, czy przedstawione treści go zainteresują
Wygląd Twojej strony landingowej jako całość musi być atrakcyjny, zachęcając odbiorcę do dalszego jej przeglądania. Całość rozmieszczenia wszystkich elementów na stronie nie może przypominać bezładnie porozrzucanych puzzli. Każda część musi do siebie pasować jednocześnie nawiązując do wizerunku marki. Ważnym jest również to, aby całość strony lądowania zachowywała spójność z wyglądem czy z grafiką mailingową, przekierowującymi użytkownika do Twojego landing page’a. Opracowując treści na stronę landingową zwróć uwagę na ich układ, ze szczególnym uwzględnieniem rozmieszczenia i nazewnictwa nagłówków. Pamiętaj, że odbiorca skanuje wzrokiem treści i już po 50 milisekundach jest w stanie stwierdzić czy to, co widzi tak naprawdę go zainteresuje.
Zatem jeżeli potrzebujesz profesjonalnej strony typu landing page, zrobimy ją dla Ciebie. Możesz nam zaufać!