Landing page – wszystko co chcielibyście wiedzieć, ale boicie się zapytać

dekoracja blog

Zacznijmy od wyjaśnienia czym tak naprawdę jest landing page (LP), inaczej zwany stroną lądowania czy stroną docelową. Otóż to strona www, która wyświetla się użytkownikowi po kliknięciu w daną reklamę, jak np. mailing, baner reklamowy, link reklamowy. Innymi słowy to pierwsza strona, na jaką trafia uzyskany w rezultacie działań reklamowych użytkownik/potencjalny klient, będąca rozszerzeniem treści reklamowych.

Landing page może funkcjonować jako strona samodzielna, może być elementem większej witryny, ale też może być mikrostroną. Dobrze zaprojektowany LP pozwala:

  • zwiększyć zaangażowanie odbiorców
  • nakłonić użytkowników do wykonania pożądanych przez nas akcji
  • podnieść współczynnik konwersji na stronie
  • skupić uwagę odbiorców i w przekonać ich do marki, produktu, usługi promowanych poprzez landing page.

Masz tylko 3 sekundy na zainteresowanie użytkownika przekazem reklamowym

 

Landing page – to powinieneś wiedzieć!

Landing page - najważniejsze zasady tworzenia

Aby móc osiągnąć jak najlepsze efekty procesu konwersji strona powinna być odpowiednio zaprojektowana. Na co zatem należy zwrócić uwagę?

Bo liczy się pierwsze wrażenie!

Nagłówek to jeden z pierwszych elementów, z którym Twój potencjalny klient będzie mieć styczność. Pamiętaj zatem, by przekazać w nagłówku taką treść, która dla odbiorcy będzie najistotniejsza. Jak to zrobić? Możesz podkreślić cechę Twojego produktu, która będzie najważniejszą dla Twojego potencjalnego klienta, jak również możesz wskazać korzyści wypływające z jego zakupu:

  • Egzotyczne wakacje marzeń! U nas 20% taniej! Pospiesz się, oferta ważna do końca tygodnia
  • Odkryj czar zakupów w Paryżu! Już dziś zgarnij bon o wartości 2000 zł!
Czy mówisz w języku korzyści?

Landing page - język korzyści

Jeżeli użytkownik znalazł się na Twojej stronie lądowania nie pozwól mu odejść! Zahipnotyzuj go korzyściami, które osiągnie dzięki Twojemu produktowi. Treści tego rodzaju powinny być umieszczone u góry witryny www. Nie ograniczaj się do przedstawienia samych cech produktu/usługi. Warto bowiem wskazać tutaj realne wartości stanowiące o przewadze rynkowej Twojej marki/produktu nad konkurencją.

Odpowiedz na wszystkie pytania

Pamiętaj, by w treściach na Twojej stronie landingowej umieścić wszystkie niezbędne informacje w temacie Twojej oferty. Niektóre ze stron lądowania ograniczają się wyłącznie do formularza służącego zbieraniu leadów. Warto jednak na stronie landingowej skupić się również na przedstawieniu odbiorcy kompletu istotnych informacji o oferowanych produkcie.

Abecadło z pieca spadło, czyli tekst musi być tekstem

Landing page - tekst

Jeśli odsyłamy użytkowników do strony landingowej musimy pamiętać o jej zawartości. Zdarza się, że strona lądowania nie zawiera w sobie żadnych treści tekstowych, posługując się jedynie animacjami czy grafiką. Mimo, iż animacja, grafika mogą stanowić nośnik merytorycznie wartościowych treści, Google nie ma możliwości ich odczytania. Treści zatem powinny być pisane w kodzie HTML.

Wezwij do działania

Jak nakłonić odbiorcę Twojej strony lądowania do podjęcia kolejnych działań. Aby Twój potencjalny klient mógł dokonać np. rezerwacji wymarzonej wycieczki do jednej z europejskich stolic musi kliknąć w button (przycisk). Jaki zatem powinien być button? Aby spełnił on swoją rolę w 100% nie może zginąć na stronie. Musi dać się zauważyć, po prostu. Odpowiednia wielkość, kontrast, a także hasło umieszczone na stronie to nie wszystko. Ważne jest ubranie przycisku w odpowiednie hasło – następny krok “kup teraz”, “zarezerwuj…” Obok przycisku wzywającego do akcji pamiętaj o wyeksponowaniu numeru kontaktu. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Twój klient będzie mógł się skontaktować z Twoją firmą od razu.

Formularz – niedługo i bez przynudzania

Landing page - formularz

Formularz służący zbieraniu zamówień czy rezerwacji stanowi stały element stron typu landing page. Jego objętość powinna ograniczyć się tylko do niezbędnych pól. Mnogość elementów do uzupełnienia może wywołać u odbiorcy znudzenie, często niekorzystnie wpływające na konwersję. Pamiętaj, że kwestionariusz musi wyróżniać się na Twojej stronie, przedstawiać użytkownikowi jaki jest jego cel, a także musi posiadać pola niezbędnych zgód – przetwarzanie danych osobowych, otrzymywanie informacji handlowych.

Odbiorca skanując treści wzrokiem, po 50 milisekundach może ocenić, czy przedstawione treści go zainteresują

Zachowaj spójność, czyli diabeł tkwi w szczegółach

Wygląd Twojej strony landingowej jako całość musi być atrakcyjny, zachęcając odbiorcę do dalszego jej przeglądania. Całość rozmieszczenia wszystkich elementów na stronie nie może przypominać bezładnie porozrzucanych puzzli. Każda część musi do siebie pasować jednocześnie nawiązując do wizerunku marki. Ważnym jest również to, aby całość strony lądowania zachowywała spójność z wyglądem czy z grafiką mailingową, przekierowującymi użytkownika do Twojego landing page’a. Opracowując treści na stronę landingową zwróć uwagę na ich układ, ze szczególnym uwzględnieniem rozmieszczenia i nazewnictwa nagłówków. Pamiętaj, że odbiorca skanuje wzrokiem treści i już po 50 milisekundach jest w stanie stwierdzić czy to, co widzi tak naprawdę go zainteresuje.

Zatem jeżeli potrzebujesz profesjonalnej strony typu landing page, zrobimy ją dla Ciebie. Możesz nam zaufać!

Cieszymy się, że możemy uchylić Ci rąbek tajemnej, marketingowej wiedzy. Jeśli artykuł był dla Ciebie wartościowy, koniecznie przeczytaj następny.

porozmawiajmy
o Twoim projekcie

cta: icon
Potrzebujesz doradztwa ekspertów od digital marketingu?
Aktywne szkło grzewcze EGLAS