Marketing internetowy służy nie tylko rozpowszechnianiu informacji o marce i o jej produktach, ale także jego celem jest zdobycie nowych klientów. Co składa się na marketing internetowy? To przede wszystkim różne formy reklamy, jak np.: banery, e-mail marketing, działania w mediach społecznościowych, czy reklamy multimedialne. Czego zatem przy prowadzeniu działań w obszarze marketingu internetowego należy się trzymać, by nie zrobić krzywdy swojej marce i nie stracić przy tym dobrej opinii i klientów? Podpowiadamy poniżej!
Zapoznaj się zatem z poniższym zestawieniem zasad i wprowadź je w życie swojej marki czym prędzej!
Wysyłasz newslettery, działasz na Facebooku? Pamiętaj, by nie przesadzać z ilością wysyłanych czy publikowanych treści. Jak często należy publikować posty na Facebooku, aby działania przyniosły oczekiwane rezultaty? Otóż nie ma jednej i uniwersalnej recepty, co do liczby postów. Niektóre firmy swoją aktywność w społecznościach internetowych wykazują 1 postem dziennie, inne publikując 3 posty w ciągu dnia, a jeszcze inne 2 posty w miesiącu. Nie ma złotego środka…Ważnym jest tutaj to, aby angażować swoich „lubiaczy”, wchodząc z nimi w dialog, przekazując wartościowe informacje i regularnie odpowiadając na komentarze i wiadomości. Pamiętaj, że tak jak ze wszystkim i w tym wypadku należy zachować zdrowy rozsądek i nie doprowadzić do masowego zanudzenia odbiorców. W efekcie mogą oni szybko zrezygnować ze śledzenia Twojego fanpage’a czy newsletterów.
Aby trafnie zbudować przekaz musisz pamiętać o tym, aby poznać swoich odbiorców w oparciu np. o ich zainteresowania, wiek, płeć, miejsce zamieszkania, wykształcenie czy zamożność. Jeżeli Twoja marka działa w branży związanej z technologią budowy maszyn, przekaz marketingowy musi być stworzony konkretnie pod grupę konsumentów, która jest związana bezpośrednio lub pośrednio z tą konkretną branżą.
W czasach, gdy każde słowo bije się o uwagę internauty, nie możesz sobie pozwolić na nudę. Nuda jest „passe”, zresztą trendy chyba nigdy nie była. 😉 Dodaj zatem swoim przekazom marketingowym rześkości, dynamizmu i wyeliminuj z nich rutynę! Na stałe i bezpowrotnie. Sięgaj po ciekawe grafiki, twórz niepowtarzalne hasła, ale przede wszystkim nie powielaj tych samych treści. Chyba nie chcesz, aby Twój odbiorca umarł z nudów?
Działając w social media musisz mieć na uwadze, że atrybutem mediów społecznościowych jest interakcja, która odbywa się między Tobą a Twoimi odbiorcami. Publikowanie suchych treści, które nie zachęcają do podjęcia akcji Twoich czytelników, nie spełni swojej roli. Takie bowiem działania nie zagwarantują Ci sukcesu, a wręcz przeciwnie, mogą z góry być skazane na niepowodzenie.
Aby zrobić to skutecznie sięgnij po Google AdWords. To program reklamowy Google, który pozwoli Ci na tworzenie reklam online, zwiększając dotarcie do potencjalnych klientów. Poprzez dobranie odpowiednich słów kluczowych sprawisz, że Twoja zauważalność w internecie wzrośnie.
Dostosowanie języka do swoich odbiorców jest bardzo istotnym czynnikiem, wpływającym na powodzenie (lub też nie) działań marketingowych w internecie. Jeżeli komunikujesz się z osobami młodymi, nic się nie stanie, jeśli pozwolisz sobie na trochę mniej oficjalne zwroty. Kierując swój przekaz do grup formalnych, język, którym się posługujesz powinien być dobrany do ich specyfiki. Jednak pamiętaj, że nadmierny patos językowy nie jest mile widziane w jakimkolwiek dialogu… No chyba, że mamy do czynienia z poezją wyższych lotów, wówczas podniosłość słowa jest jak najbardziej wybaczalna. 😉
Jeżeli prowadzisz sklep internetowy nie opóźniaj wysyłki towaru i pamiętaj, aby kontaktować się z Twoim klientem. Brak kontaktu ze strony sprzedawcy może wpędzić w niepotrzebny stres kupującego. Dlatego też zapewnij swojemu sklepowi tak system obsługi transakcji, który będzie gwarantować szybką i sprawną obsługę Twoich klientów.
Opis Twojej oferty czy produktów nie może być kiepskiej jakości. To w jaki sposób je przedstawisz może skutecznie zachęcić do zakupu danego produktu lub wręcz przeciwnie – istnieje ryzyko, że internauta już nigdy nie będzie chciał skorzystać z oferty Twojej marki. Dlatego nie oszczędzaj czasu i pieniędzy na treściach i ich wartości merytorycznej!
Zapewnij odbiorcy łatwy dostęp do Twojej witryny na urządzeniu mobilnym. Dzięki temu za pomocą swojego smartfona czy tableta będzie mógł w dowolnym miejscu zajrzeć na Twoją stronę www. Być może Twój potencjalny klient znajduje się właśnie w restauracji i szuka na swoim telefonie prezentu na wieczorną randkę? Może właśnie przegląda Twój sklep internetowy w poszukiwaniu dobrego wina?