Nowa strona na WordPressie? To musi się udać

dekoracja blog

Potrzebujesz strony www? Z nami możesz zbudować przyjazną w obsłudze stronę internetową, która stanie się przydatnym narzędziem w pozyskiwaniu klientów. Tworzymy witryny oparte na WordPressie, z którymi zarządzanie contentem jest szybkie i proste. Dzięki zaawansowanym możliwościom, WordPress daje możliwość stworzenia naprawdę rozbudowanych stron. Funkcjonalności tego popularnego na całym świecie systemu zarządzania treścią, niosą za sobą cały wachlarz opcji, sprzyjających edycji zaplecza witryny.
 

Dlaczego WordPress cieszy się niesłabnącą popularnością? Poniżej przedstawiamy nasz punkt widzenia, jako twórców stron www, którzy z WordPressem od dawna są na ty. 🙂

Jak w praktyce wygląda zarządzanie contentem strony w oparciu o tytułowy system zarządzania treścią (CMS)? Jakie możliwości rozbudowy strony daje WordPress? Jakie funkcjonalności wdrażamy na stronach naszych klientów? W poniższym wpisie postaramy się przybliżyć nasze doświadczenia w pracy z WordPressem. Tak jak pisaliśmy we wstępie, w swojej początkowej fazie WordPress służyć miał budowaniu stron blogowych. Ze względu na swoją dostępność i łatwy w obsłudze interfejs, WP z sukcesem zachęcał użytkowników do blogowania. W miarę rozwoju oprogramowania oraz internetowych trendów, WP osiągnął status narzędzia sprzyjającego tworzeniu stron www. Modyfikacja treści poprzez dodawanie, usuwanie tekstów, zdjęć, podstron, formatowanie tekstu, możliwość zarządzania kalendarzem wydarzeń, opcja sprzedaży produktów bez konieczności stawiania sklepu online, optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek, proste budowanie formularzy kontaktowych, galerii zdjęć to tylko niektóre z funkcjonalności, które oferuje WP. Rozbudowana biblioteczka wtyczek i rozszerzeń pozwala dostosować stronę do indywidualnych potrzeb klienta.
 

Jakie funkcjonalności i wdrożenia wprowadziliśmy na strony naszych klientów, które ułatwiają im codzienne zarządzanie contentem strony? Niżej kilka przykładów na żywych organizmach.

Kalendarz wydarzeń wdrożony na strony Caritas Katowice czy na witrynę Stadionu ENEA pozwala na bezproblemową i szybką edycję zdarzeń ważnych dla firmy. Za pomocą wdrożonego kalendarza, klient może za pomocą jednego kliknięcia poinformować odbiorców www o zbliżającym się wydarzeniu. Wystarczy wybrać datę i dodać wydarzenie, które dodatkowo można opatrzyć krótkim opisem. Oprócz tego dane zdarzenie można przypisać do konkretnej kategorii, co możemy zobaczyć na stronie Enea Stadion. Tu klient, swoje eventy podzielił na: “targi i wystawy”, “mecze i wydarzenia sportowe”, “koncerty i festiwale”. Pojawiła się również kategoria “inne” czy “archiwalne”. Dzięki tej drugiej kategorii odbiorca może sprawdzić, co ciekawego działo się w poprzednich miesiącach, aby na przyszłość mieć na uwadze dane zdarzenie, np. konferencję w której brała udział dana firma.
 
Kalendarz wydarzeń
 
Kolejną przydatną funkcjonalnością jest mapa Google z punktami sprzedaży. Takie rozwiązanie pojawiło się na stronie marki Eclaz. Odbiorca wchodząc na podstronę “Gdzie kupić” otrzymuje jasny przekaz w postaci mapy z zaznaczonymi punktami sprzedaży. Po najechaniu na dany punkt, pojawia informacja z dokładnym adresem salonu sprzedaży.

Mapa z punktami sprzedaży
 
Będąc w temacie mapy Google, innym rozwiązaniem wprowadzonym tym razem na stronie dewelopera, marki Premier Park, jest opcja personalizacji mapy. Tu klient zaznaczył punkty znajdujące się w sąsiedztwie swojej inwestycji. Potencjalny kupujący mieszkanie, może sprawdzić, co znajduje się w pobliżu osiedla mieszkaniowego. Oznaczone za pomocą pinów sklepy, szkoły, parki, przychodnie czy inne instytucje użyteczności publicznej dają pełną wiedzę na temat lokalizacji inwestycji.
 
Jakie inne rozwiązanie może zaoferować WP, z którego chętnie korzystają nasi klienci? Cenioną możliwością jest opcja podpięcia wtyczki WooCommerce, która oferuje najważniejsze funkcje, potrzebne, aby uruchomić sklep online. Jak to działa? Przykładem może być tutaj strona wdrożona dla marki BeHemped. Klient zgłosił się do nas z potrzebą stworzenia strony, za pomocą której w prosty sposób będzie mógł sprzedać swój produkt. Dzięki rozbudowaniu WP o wtyczkę WooCommerce, mogliśmy w pełni zrealizować wytyczne klienta, który z poziomu CMSa może prowadzić sprawną i bezpieczną sprzedaż swoich produktów.

Wtyczka do sklepu internetowego
 
Co jeszcze ciekawego oferuje WordPress? Przydatnym rozwiązaniem, z którego chętnie korzystają nasi klienci jest możliwość prezentacji produktów z użyciem pinów. Z takiej opcji skorzystała marka ORiSTO, która z zastosowaniem pinów przedstawiła poszczególne elementy mebli łazienkowych. Fajne rozwiązanie z punktu widzenia zarówno użyteczności, jak i samej edycji treści przez klienta. Kolejną funkcją WordPressa jest opcja tworzenia indywidualnych typów wpisów, które działają niezależnie od wpisów domyślnych, takich jak strona czy artykuł. Co to oznacza w praktyce? Otóż rozszerzenie to daje możliwość stworzenia nowego typu wpisu jak np. wpis “Projekt” do katalogu portfolio, wpis “Produkt” w przypadku sklepu online, czy wpis “Wydarzenie”, które pojawi się w kalendarzu wydarzeń. Z takiej możliwości skorzystał nasz klient, marka Coniraya. Z uwagi na różnorodność tematyczną i mnogość treści, skorzystanie z opcji indywidualnego typu wpisów (custom post types) pozwoliło zachować klientowi pełną kontrolę nad publikowanym na stronie contentem.

Piny prezentujące produkt
 
Do listy powyższych funkcjonalności, które daje WordPress warto również dodać punkt, jakim jest możliwość umieszczenia na www stałego baneru CTA. Treść banera można dowolnie edytować w zależności od tego, jaki komunikat ma być na dany moment przedstawiony. Przykładem zastosowania takiej opcji jest funkcjonalność wdrożona na stronie Stadionu Enea.

Stały baner CTA
 
Z jakich innych funkcjonalności warto skorzystać sięgając po WordPressa? Niewątpliwie przydatną opcją, która pozwoli rozbudować stronę o jeszcze więcej możliwości jest wtyczka ACF (Advanced Custom Fields). ACF umożliwia edycję, tworzenie i zarządzanie niestandardowymi polami dla różnych typów zawartości, jak np. kategoryzacja wpisów na podstawie danych cech czy kolorów, budowa zaawansowanych galerii, tworzenie niestandardowych formularzy, klonowanie wpisów, czy wdrażanie w obrębie danego wpisu niestandardowych elementów typu widget, media. Z możliwości tej wtyczki chętnie korzystają nasi klienci, chwaląc sobie jej prostotę i intuicyjność działania.
 

Nasze wsparcie w zakresie pracy na WordPressie

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w zakresie zarządzania stroną www, możemy zaoferować Ci pełen pakiet opieki powdrożeniowej. Co znajdziesz w zakresie naszych usług?

  • monitoring ciągłości działania strony
  • aktualizacje bezpieczeństwa systemu WordPress oraz wtyczek WordPress
  • kopia bezpieczeństwa strony i bazy danych
  • aktualizacja strony do nowych przeglądarek
  • usuwanie wirusów i szkodliwego oprogramowania
  • optymalizacja skryptów strony i elementów graficznych pod kątem wydajności.

Oprócz tego, stale monitorując trendy rynkowe przygotowaliśmy ofertę wsparcia rozwojowego strony www. Co w niej?

  • rozbudowa strony o nowe funkcje
  • analizowanie i optymalizacja strony wg Google PageRank i wytycznych SEO
  • prace graficzne i programistyczne ukierunkowane na doskonalenie UX
  • instalacja i konfiguracja Google Analitics 4 i Hotjar
  • analiza danych zebranych z GA4 i Hotjar oraz raporty z rekomendacjami zmian.

To co, działamy? Skontaktuj się z jedną z naszych Accountek, by wybrać najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

Cieszymy się, że możemy uchylić Ci rąbek tajemnej, marketingowej wiedzy. Jeśli artykuł był dla Ciebie wartościowy, koniecznie przeczytaj następny.

porozmawiajmy
o Twoim projekcie

cta: icon
Potrzebujesz doradztwa ekspertów od digital marketingu?
Aktywne szkło grzewcze EGLAS