Na zaangażowanie internauty i na jego chęć przeglądania treści, które zamieściłeś na stronie www, mają wpływ różne czynniki. My skupiliśmy się na tych kluczowych elementach, które wpływają na powodzenie, bądź też nie, procesu konwersji.
W internecie nie ma czasu na czekanie. Jeżeli Twoja strona www ładuje się zbyt długo możesz być pewien, że użytkownik prędzej czy później, z naciskiem na prędzej, zamknie Twoją witrynę. Odbiorca znudzony oczekiwaniem na załadowanie się strony po prostu przejdzie do konkurencji. Dostanie on takie same informacje, jakie otrzymałby na Twojej stronie, lecz znacznie szybciej, bez irytującego czekania. Dlatego im szybciej, tym lepiej. Co zrobić, żeby przyspieszyć czas ładowania się strony?
Ponad 50% potencjalnych klientów zamyka stronę www, jeżeli ta ładuje się dłużej niż 3 sekundy
Zadbaj o wygodę potencjalnego klienta i zapewnij mu swobodę w poruszaniu się po Twojej witrynie www. Panujący na stronie chaos informacyjny skutecznie zniechęci odbiorcę do dalszego poruszania się po treściach, kierując go w stronę magicznego krzyżyka w prawym górnym rogu ekranu. Intuicyjny pasek menu, przejrzysty układ treści, łatwa dostępność i wygoda poruszania się po informacjach zawartych na stronie (oferta, dane do kontaktu)… To wszystko sprawia, że użytkownik chętnie będzie przeglądać content Twojej witryny, i co więcej, chętnie na nią powróci.
Przestarzały layout strony nie działa zachęcająco, a wręcz przeciwnie – może skutecznie odstraszyć Twojego potencjalnego klienta. To, jak wygląda strona www wpływa na sposób postrzegania przez odbiorcę Twojej marki jako całości. Jeżeli strona prezentuje się nieciekawie – zarówno pod kątem merytorycznym, jak i wizualnym – podobne wyobrażenie o Twojej marce będzie mieć internauta, który odwiedził witrynę www Twojej firmy. Jeżeli zadbasz o odpowiedni design witryny, który będzie wpisywać się w aktualne trendy projektowania stron, skutecznie zwiększysz zaangażowanie odbiorcy, jednocześnie kreując pozytywny wizerunek Twojej marki.
Zbyt obszerne treści mogą odstraszyć odbiorcę, który przerażony natłokiem atakujących go wersów, ucieknie do konkurencji. Jeżeli chcesz podzielić się swoją wiedzą z odbiorcami, zrób to w atrakcyjny i nieprzytłaczający sposób. Jak? Przede wszystkim zadbaj o odpowiedni podział tekstu, czyli o architekturę treści. I tutaj z pomocą nadchodzą śródtytuły (h2, h3, h4 itp.), które pomogą Ci uporządkować tekst, z zachowaniem standardów SEO. Warto również zadbać o odpowiedni format tekstu, z umiarem stosując pogrubienia czy kursywy. Dynamizuj treści i sięgaj po grafiki, memy, statystyki, czy infografiki, które efektywnie zaangażują odbiorcę, wprawiając w ruch jego wyobraźnię.
Jeśli zależy Ci na nowoczesnej i skutecznej stronie internetowej, która zapewni Ci wysoki wskaźnik konwersji i potrzebujesz wsparcia w tym zakresie – zgłoś się do nas.