Wizerunek marki to sposób jej postrzegania przez odbiorców, czyli potencjalnych klientów.
Poprzez swój wizerunek marka kształtuje ogół opinii i odczuć konsumentów. W jaki sposób zbudować pozytywny obraz swojej firmy w internecie? O tym poniżej.
Najpopularniejszą, ale zarazem kluczową formą prezentacji swojej marki w internecie jest strona internetowa. To wirtualne biuro Twojej firmy, dlatego wygląd tego e-biura jest kluczowy w kształtowaniu pozytywnego obrazu przedsiębiorstwa. Aby można było mówić o skuteczności strony, musisz wziąć pod uwagę kilka istotnych aspektów:
Jak już mowa o stronie internetowej nie sposób pominąć istotnego aspektu, jakim jest adres Twojej witryny. Najlepiej, aby sprowadzał się do nazwy Twojej firmy, bez dodatkowych zwrotów, powodujących nieczytelność i utrudniających zapamiętanie adresu www.
Aby wizerunek Twojej marki w sieci cieszył się wysoką wartością, niezwykle istotna jest unikatowość strony internetowej. Jeśli chcesz się wyróżnić zapomnij o gotowym szablonie strony i postaw na indywidualny projekt witryny. Przedstaw swój zespół, to w jaki sposób pracujesz, otwarcie komunikuj się ze swoimi odbiorcami. Dzięki temu zyskasz sympatię odbiorców, a Twoja firma nabierze wiarygodności.
Dotarcie odbiorcy do Twojej strony to nawet nie połowa sukcesu. O sukcesie można powiedzieć dopiero, kiedy użytkownik stanie się Twoim klientem… Oddanym Twojej marce klientem. Ułatw mu nawiązanie kontaktu z Tobą, zachęć nie tylko ciekawym contentem, ale także wzywając go do działania. Za pomocą przycisków CTA pokaż mu, co powinien zrobić i jakie kroki podjąć, aby zwyczajne wejście na witrynę, przekształciło się w konwersję.
Pamiętaj, aby zachować spójność w prezentacji swojej marki. Elementy zastosowane na Twojej stronie, powinny znajdować się na poligrafii czy na innych nośnikach, za pomocą których komunikujesz się z odbiorcami.
To w jaki sposób postanowisz zareklamować swoją markę w internecie, wpływa na decyzję o zakupie, Twoich potencjalnych klientów. Decydujesz się na reklamę AdWords? Super! Jednak pamiętaj, że i tutaj nic nie może stanowić dzieła przypadku. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe, zaplanuj harmonogram kampanii i mierz efektywność swoich działań. Pamiętaj, że skuteczna kampania realizuje także cele wizerunkowe, dlatego zadbaj o odpowiednią oprawę i graficzną, i słowną… Bo jak Cię widzą, tak Cię piszą.
Social media to świetna platforma, za pomocą której zbudujesz więź z Twoimi potencjalnymi klientami. Spójna oprawa graficzna na portalach społecznościowych z ogólnym CI Twojej firmy to coś, o czym nie należy zapominać. W praktyce, niestety, firmy zapominają o tym. To, co dzieje się na swoich profilach w social media traktują jako rzecz odrębną, oddzielając ją grubą kreską od swojej opracowanej identyfikacji wizualnej.
Jeśli również zgadzasz się z nami, co do powyższych reguł, a wizerunek Twojej firmy nie jest Ci obojętny, skontaktuj się z nami. Wspólnie opracujemy dla Ciebie najlepsze, a co za tym idzie skuteczne rozwiązanie!