Każdego dnia dokonujemy wyborów. Czasami są to wybory proste, czasem bardziej skomplikowane i wymagające od nas chwili zastanowienia. Wybieramy rodzaj koszuli, w której pójdziemy z przyjaciółmi do kina, decydujemy o tym, co zjemy na kolację, czy z jakiego modelu telefonu będziemy wysyłać smsy. W każdej z opcji szukamy cechy, która nas przekona, ostatecznie decydując się na tę najbardziej dla nas korzystną. Podobnie jest z wyborem marki czy produktu – wybieramy takie, które przyniosą nam najwięcej korzyści.
W jaki sposób firmy przekonują do siebie klienta? Ano poprzez pozytywny wizerunek, którego nic tak dobrze nie buduje jak marketing treści, zwłaszcza ten funkcjonujący w obrębie internetu. Jakie zatem składniki content marketingu zbudują pozytywny wizerunek Twojej firmy, by później móc go wzmocnić?
Dzięki stronie internetowej masz możliwość przedstawienia siebie jako firmy swojemu potencjalnemu klientowi. Zrezygnuj ze sztucznego patosu. Napisz wprost o swoim doświadczeniu, realizacjach, wskaż z kim udało Ci się dotychczas współpracować. Rzetelny i pozbawiony sztuczności opis z pewnością zbliży konsumenta do Twojej marki.
Prowadzenie firmowego bloga to doskonały sposób na zachowanie stałego kontaktu z klientami Twojej firmy. Poprzez blogowe wpisy masz możliwość dzielenia się ciekawymi tematami z branży, które być może staną się pretekstem do otwarcia dialogu z Twoimi obecnymi i potencjalnymi klientami. Jeżeli działasz w branży wymagającej wiedzy stricte technicznej, to właśnie poprzez blog będziesz mógł dzielić się swoją ekspercką wiedzą, jednocześnie pomagając klientom w rozwiązaniu ich problemów. Wszyscy mają bloga, miej i Ty!
Jeżeli Twoja firma właśnie wprowadziła na rynek nowy produkt lub usługę, bądź w ostatnim czasie odświeżyła swój wizerunek, warto poinformować o tym swoich klientów. W jaki sposób? Poprzez od 180 lat dobrze znany gatunek dziennikarski, czyli wywiad. Możesz go umieścić w tradycyjnej, „spisanej” formie lub też w postaci video. Ten drugi sposób z pewnością urozmaici i zdynamizuje treści znajdujące się na stronie internetowej Twojej firmy.
Jak już wspomnieliśmy w przedostatnim wpisie „Wzrokowcy górą. Poznaj sekret treści wizualnych”, aż 65% populacji stanowią wzrokowcy, dlatego też na stronie internetowej warto posługiwać się treściami graficznymi. Infografika skutecznie przyciąga uwagę i pozwala w jasny i w zwięzły sposób przedstawić dany problem. Za pomocą infografiki możesz nietuzinkową drogą zaprezentować np. skład produktu, jednocześnie rezygnując z długiego i nudnawego opisu.
Podziel się swoją wiedzą z Twoimi klientami! Zamieszczaj cyklicznie na swojej stronie internetowej pojęcia z branży, w której działasz. Takie działania pozytywnie wpłyną na Twój wizerunek i jednocześnie dostarczą solidną dawkę wiedzy Twoim klientom. Konsumenci będą zaglądać na Twoją stronę częściej, w oczekiwaniu na najnowsze porcje rzetelnych informacji.
Wyniki badań przeprowadzonych w Ameryce Północnej pokazują, jak ważnym narzędziem dla tamtejszych marketerów są media społecznościowe. Aż 93% z nich do komunikacji z rynkiem wykorzystuje social media. Ty również sięgnij po ten szybki kanał komunikacji z klientem. Dzięki niemu na bieżąco będziesz mógł informować rynek o swoich nowych produktach, kampaniach, a także będziesz mieć możliwość stałego monitorowania potrzeb swoich klientów.
Docieraj do klientów nie tylko za pośrednictwem komputera stacjonarnego! Zwiększ swój zasięg działań i pomyśl o responsywności. Inwestując w stronę responsywną wychodzisz naprzeciw swoim klientom, jednocześnie zwiększając swoją możliwość dotarcia do nich za pośrednictwem różnych urządzeń.