Nieustanny rozwój rynku niesie za sobą zmiany w preferencjach i oczekiwaniach jego odbiorców. Potrzeby konsumentów są coraz bardziej wygórowane, podobnie jak ich wymagania względem firm, produktów jakie mają do zaoferowania, ale także wobec postrzegania wizerunku marek.
W obliczu zmian zachodzących w obszarze preferencji konsumentów warto wzmocnić konkurencyjność swojej firmy. Jednym ze sposobów, który z pewnością pomoże Ci w odświeżeniu i zwiększeniu rynkowej siły przebicia jest odświeżenie logo. Odnowienie formy/kształtu znaku firmowego odzwierciedla rozwój Twojej marki i jednocześnie przedstawia elastyczne podejście do nowych trendów.
Zanim skupimy się na strategiach zmiany stylistyki logo, odpowiemy na pytania – jakie zadanie stoi przed logo i dlaczego logo jest kluczowe w postrzeganiu marki? Fundamentalnym zadaniem logo jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy, rozbudzenie w nim emocjonalnej więzi, która to pozwala zbudować przywiązanie i lojalność klienta do marki.
Jaką drogę wybrać w ramach redesignu logo? Poniżej prezentujemy 5 sprawdzonych sposób na to, jak odmłodzić logo przy jednoczesnym zachowaniu jego podstawowej formy.
Zmiana kolorystyki z jednoczesnym zachowaniem wypracowanej i rozpoznawalnej formy logo, należy do delikatnych zabiegów w kwestii redesignu znaku firmowego. Ubranie znaku firmowego w inne niż do tej pory barwy, nie zaburza dotychczasowego sposobu postrzegania logo przez odbiorców.
To nic innego jak wyróżnienie tych elementów grafiki, które w dotychczasowej kompozycji logo nie były eksponowane. Zmiana wybranych elementów grafiki nie jest zmianą ekstremalną w całej koncepcji logo, ale mimo to, pozwala w zauważalny i ciekawy sposób odmienić praktykowany charakter firmowego znaku graficznego.
Tę samą formę graficzną logo możesz zaprezentować za pomocą innych elementów graficznych, przy jednoczesnym zachowaniu głównej idei przekazu logo, np. nadając logo formę przestrzenną. Trójwymiarowa forma logo sprawia, że staje się ono plastyczne, nowoczesne, z zachowaniem funkcjonujących dotąd elementów graficznych.
Dodanie nowych elementów do tych, które w kompozycji logo już istnieją, pozwoli odświeżyć formę znaku przy zachowaniu jego charakteru. Dodanie do logo nowych elementów musi przebiegać w wyważony sposób.
W myśl zasady „less is more”, ugładzenie formy logo i usunięcie z jego kompozycji zbędnych elementów, z jednoczesnym zachowaniem jego przekazu, pozwoli wzmocnić charakter i czytelność znaku.
Jeżeli chcesz w profesjonalny sposób odświeżyć wizerunek logo Twojej marki skontaktuj się z nami – pomożemy.