Posiadacze kont w mediach społecznościowych to przedstawiciele różnych, odmiennych od siebie, grup. Są oni w różnym wieku, mieszkają w różnych miejscach, posiadają różnorodne wykształcenie i zainteresowania. Z tych wyraźnych różnic uformowały się unikalne typy użytkowników, które spotkać można na Facebooku, Instagramie, czy Snapchacie, czyli wszędzie tam, gdzie istnieje możliwość wejścia w interakcję z innymi odbiorcami, wyrażenia swoich poglądów lub obserwowania reakcji innych.
Niektórzy internauci nie wyobrażają sobie życia bez mediów społecznościowych, inni wręcz przeciwnie, ignorują taką formę komunikacji. Jakie rodzaje użytkowników mediów społecznościowych można spotkać najczęściej? Sprawdź, czy należysz do któregoś z nich.
Można ich spotkać dosłownie wszędzie. Udzielają się we wszelkich możliwych kanałach społecznościowych. Komentują, lajkują, publikują posty i przekazują je dalej. Nałogowcy nie wyobrażają sobie dnia bez publikacji nowego zdjęcia, czy opinii w aktualnym top temacie. Ich życie kręci się wokół mediów społecznościowych.
Działania tego rodzaju użytkowników nie ograniczają się wyłącznie do uczestnictwa w życiu mediów społecznościowych, ich oczekiwania wychodzą znacznie poza te granice. Zakładają oni własne fanpag’e, prowadzą autorskie blogi, prowadzą własną twórczość. Działacze często do swojej aktywności włączają znane marki i za pośrednictwem swoich kont na Instagramie, Facebooku czy bloga promują dane produkty.
Krytykują wszystko i wszystkich. 🙂 Nieważne jak dobry jest produkt, zdjęcie, czy video, hejter i tak uzna, że zasługują one na potępienie. Krytycy ostentacyjnie głoszą swoje prawdy, traktując je jako jedynie słuszne. Hejterzy ładują swoje baterie poprzez publiczną krytykę zdania innych osób, ich zdjęć, opinii, czy produktów danej firmy. Hejterzy jeden przed drugim prześcigają się o to, kto jako pierwszy opublikuje mocniejszy komentarz, który wywoła burzę wśród internautów.
Użytkownicy tego typu chętnie podejmują interakcje z innymi użytkownikami. Komentują, często wchodząc w polemikę z innymi odbiorcami. Inicjują oni nowe tematy. Ten typ użytkowników wśród innych odbiorców może budzić skrajne emocje. W jednych użytkownikach bowiem wywołują chęć podejmowania dyskusji, w drugich zaś budzą irytację. Komentatorzy lubią wyrażać opinie, konfrontując je ze zdaniem innych użytkowników.
Niby są, a jednak ich nie ma. W mediach społecznościowych działają oni w trybie incognito. Nikt nie zna ich tożsamości, ale oni o innych wiedzą bardzo dużo. Obserwują i są na bieżąco z umieszczanymi przez innych użytkowników postami, sami w ogóle się nie udzielając.
Samochwały, jak nazwa wskazuje, uwielbiają dzielić się z innymi użytkownikami tym wszystkim, co pozytywne i dobre w ich życiu. Kariera zawodowa, życie osobiste, w tym obowiązkowo zdjęcia z wakacji, fotografie nowego auta, czy obiadu w super modnej knajpie. Dzięki mediom społecznościowym samochwała ma możliwość uwolnienia swojej osobowości narcyza.
Nie masz konta na Facebooku? Nie istniejesz! Obojętni na media społecznościowe użytkownicy, w oczach tych nad wyraz aktywnych po prostu nie istnieją. Bierni internauci, znajdują się poza całym szumem związanym z social media.
Internauci dzięki anonimowości, którą daje im internet, przybierają nową tożsamość. W wirtualnym świecie są innymi osobami niż w rzeczywistości. W skrajnych przypadkach użytkownicy podszywają się pod inne osoby, a to jak wiadomo jest karalne.