Kolejny rok za nami, dlatego śmiało możemy podsumować miniony czas w świecie designu stron www. Co było na czasie w minionym 2018 roku i na co my chętnie zwracaliśmy uwagę wdrażając do naszych projektów panujące trendy?
Trend, który zdominował poprzednie sezony i który ze względu na swoją uniwersalność i ponadczasowość szybko nie wyjdzie z mody. Przyczyna bardzo prosta i oczywista… Jak podają wirtualnemedia.pl Polsce już ponad 62% mieszkańców korzysta ze smartfona. Fakt ten mówi sam za siebie – responsywność witryn www przechodzi transformację, stając się standardem, a nie must have jednego sezonu.
Barwy przytłumione, przygaszone, stonowane i bezpieczne, w tym roku ustąpiły miejsca kolorom żywym i wyraźnie nasyconym. Coraz więcej firm zdecydowanie odważniej podchodzi do stosowania w swojej identyfikacji barw wyraźnych i energicznych. Takie podejście spowodowane jest m.in. rozwojem technologii. Nowoczesne ekrany monitorów czy smartfonów pozwalają bowiem bez zakłóceń wyświetlać przesycone kolory. Kolory ożywione skupiają uwagę odbiorcy, pozwalając w lepszy sposób zapamiętać markę.
Gradienty, czyli płynne przejścia między dwiema lub większą ilością kolorów, mocno zaznaczyły swoje miejsce w świecie web designu. Gradienty na stronach www wyszły naprzeciw popularnemu stylowi „flat design”, który eliminuje cieniowanie i gradientowanie, stawiając na proste kształty. Gradient na witrynie www to świetny pomysł na ożywienie projektu, wzmocnienie przekazu strony, czy zaakcentowanie konkretnych elementów, na które chcesz by użytkownik zwrócił swoją uwagę.
Ukryte menu, czyli tzw. hamburger to rozwiązanie, które nie tylko świetnie sprawdzi się na ekranach smartfonów, ale i w tradycyjnych, desktopowych wersjach strony. Siła menu rozwijanego typu hamburger tkwi nie tylko w jego estetyce, ale i oszczędności miejsca, którą za sobą niesie. Nawigacja po stronie jest równie intuicyjna w przypadku rozwijanego menu co menu tradycyjnego w postaci paska.
Witryna ograniczona do niezbędnego minimum contentu, nie tylko ułatwia odbiorcy nawigację, ale również pozwala uzyskać efekt elegancji i prestiżu. Użytkownik, który nie jest przytłoczony designem witryny to użytkownik szczęśliwy. Jego przyjemność z przeglądania witryny przekłada się na długość czasu i stopień zaangażowania w prezentowane na stronie treści. W efekcie wskaźnik konwersji wzrasta, a Ty możesz cieszyć się z rosnącego grona klientów.
W 2017 roku na pierwszym miejscu w obszarze video na stronie www znajdowały się pełnoekranowe animacje. Ubiegły rok zaowocował rozwojem filmów video-360 i animowanych zdjęć, gdzie pierwszeństwo miało przede wszystkim wywołanie w odbiorcy maksimum wizualnych doznań.
Jakie trendy w web designie zdominują 2019 rok? O tym również przeczytacie już wkrótce na naszym blogu.