Jeżeli decydujesz się na samodzielne opracowanie treści na stronę www, musisz pomyśleć nie tylko o czym chcesz pisać, ale i o swoich odbiorcach, czyli z kim chcesz się komunikować. To bardzo ważne, by na etapie pomysłu określić grupę z którą chcesz prowadzić swego rodzaju dialog. Pozwoli Ci to skonstruować taki przekaz, który zachwyci i przekona do Twojej marki niejednego konsumenta. Kreując treści na stronę i znając odbiorców, będziesz mógł odpowiednio dobrać język, którym posługują się Twoi potencjalni klienci. Poznanie odbiorcy, jego potrzeb czy wspomnianego języka, jakim się on posługuje, zwiększy skuteczność Twojego przekazu.
Opracowując treści na stronę należy zwrócić uwagę na kilka ważnych zasad. Jakich? Tego dowiesz się z poniższych wersów. A zatem…
Jaki powinien być nagłówek, aby można było bez wyrzutów sumienia powiedzieć, że spełnił on swoją rolę w 100%? Otóż dobrze napisany nagłówek powinien:
Pamiętaj, że większość użytkowników, zanim zadecyduje o tym, czy chce czytać dany tekst, analizuje w pierwszej kolejności nagłówki. Jeżeli chcesz zyskać uwagę odbiorcy sprowokuj go nagłówkiem! Nagłówek to obszar, w którym warto skupić się na przedstawieniu korzyści, jakie odbiorca osiągnie dzięki Twojemu produktowi, czy marce w ogóle.
Nie przesadzaj z nadmiernym przechwalaniem się
Skromność w dzisiejszych czasach jest w cenie, jednak przy prezentacji swojej firmy, czy jej produktów, większy kawałek skromności możesz schować do szuflady. Pokaż w wyczerpujący sposób korzyści Twojej marki, nie bój się tego! To głównie zyski, jakie konsument otrzyma, przekonają go do skorzystania z Twojej oferty. Dlatego pamiętaj, aby nie stronić od wypisania zalet produktów, usług, które oferujesz.
Pamiętaj, aby zalety Twojej oferty były realne, nie mogą być niezgodne z prawdą! Klient szybko sprawdzi Twoje obietnice, a jeśli miną się one z prawdą, reputacja Twojej marki może na tym bardzo ucierpieć! Działania promocyjne zamiast przynieść Ci korzyści, mogą zrobić Ci krzywdę. No i umiar, umiar przede wszystkim… Nie przesadzaj z nadmiernymi przechwałkami.
Zgodnie z obowiązującą przy tworzeniu treści – głównie informacyjnych – zasadą odwróconej piramidy, treści kluczowe należy umieszczać na samym początku tekstów, a dopiero w dalszej ich części wątki poboczne. Badania przedstawiające w jaki sposób wzrok odbiorcy wędruje po ekranie dowodzą, iż dla internauty najważniejszym obszarem treści jest ich lewa górna część.
Jaki z tego morał? Internauta, Twój potencjalny klient, w pierwszej kolejności zapoznaje się ze wspomnianym już wcześniej nagłówkiem. Idąc dalej wzrokiem „bada” pierwsze ze słów kolejnych wersów, które znajdują się najbliżej nie prawej, a lewej krawędzi. Wersy, które znajdują się wewnątrz tekstu mogą zdobyć uwagę odbiorcy bardziej niż pozostałe, aby w dalszej kolejności zapoznawania się z tekstem mógł go zeskanować wzdłuż marginesu lewego.
Kreując treści na stronę www pamiętaj o swojej grupie docelowej. Dobierz odpowiednie słowa, by Twoi potencjalni klienci mogli zrozumieć Twój przekaz. Pisz krótkimi zdaniami. Taka forma jest zdecydowanie bardziej przystępna w odbiorze. Pisząc treści na swoją stronę www bądź konkretny, nie przesadzaj z watą słowną, która do treści nie wnosi jakichkolwiek wartości. Zapychacze tekstów mogą odciągnąć uwagę odbiorcy od tego, co ważne.
Oprócz krótkich zdań, stosuj krótkie akapity, których przeczytanie i zrozumienie w zwięzłej postaci nie będzie problematyczne. Unikaj metafor, które mogą wprowadzić odbiorcę w błąd! Ale przede wszystkim używaj prostych słów, ponieważ tekst na stronie www to nie poemat epicki na miarę „Pana Tadeusza”, pamiętaj o tym!
Dobrze przygotowane treści na stronę www to jeden z ważnych elementów budujących Twoją markę. Jeżeli zależy Ci na profesjonalnych treściach kliknij tutaj i zobacz co przygotowaliśmy!