Strona dla sklepu internetowego? Funkcjonalnie i skutecznie!

dekoracja blog

Żyjemy w świecie działającym według określonych zasad. Jadąc samochodem, idąc do aquaparku, będąc w górach, czy wykonując obowiązki zawodowe, działamy zgodnie z określonym z góry porządkiem. Kiedy ten porządek chcemy zakłócić łamiąc jedną z ustalonych reguł, często ponosimy tego konsekwencje – a to dostaniemy mandat za przekroczenie prędkości czy złamiemy nogę na szlaku, bo założyliśmy nieodpowiednie buty.

Podobnie jest ze sklepem internetowym – jeżeli nie będziesz działać według pewnych zasad, nie uzyskasz oczekiwanych rezultatów – Twoi potencjalni klienci nie będą korzystać z Twojej oferty. Aby Twój sklep internetowy nie był dziełem przypadku, musisz pamiętać o… O czym? Do tego zaraz przejdziemy, jednak zanim to zrobimy, przyjrzymy się bliżej pojęciu samego sklepu internetowego.

Sklep internetowy bez tajemnic!

Strona dla sklepu internetowego? Funkcjonalnie i skutecznie!

Czym jest sklep internetowy? Oprócz tego, że jest to jedna z form handlu elektronicznego, jest to serwis, dzięki któremu możesz sprzedawać swoje produkty w sieci. Sklep internetowy jest najczęściej elementem relacji B2C na linii firma a finalny klient. W tym układzie to klient otwiera transakcję, na którą składa się m.in.: opracowanie ofert, przygotowanie i potwierdzenie zamówień, dopasowanie systemu płatności, aż wreszcie realizacja transakcji.

Oferujesz dużo produktów? Podziel je w swoim e-sklepie na kategorie!

Stałym składnikiem sklepu internetowego jest strona z ofertą marki, na której przedstawisz produkt, usługę ze swojej oferty. Jeżeli Twoja oferta jest rozbudowana, w uporządkowaniu produktów posłużą kategorie. Sprzedajesz artykuły biurowe? Podział produktów na kategorie: stemple, pieczątki, tonery, segregatory, papier xero, ułatwi odbiorcy poruszanie się po Twojej stronie w poszukiwaniu pożądanego przez niego produktu.

Jeżeli Twoja oferta jest jeszcze bardziej rozbudowana, kategorie produktów będziesz mógł poszerzyć o podkategorie. Kolejnym elementem, którego w sklepie internetowym nie może zabraknąć jest koszyk. Nie różni się on zbytnio od tradycyjnego koszyka zakupowego. Formularz zamówienia, który jest rzeczą niezbędną w obszarze sklepu internetowego, umożliwia Twojemu klientowi złożenie zamówienia i finalizacje transakcji.

Jeszcze bardziej skutecznie!

Forma sprzedaży za pośrednictwem sklepów internetowych, w ciągu ostatnich lat mocno zyskała na popularności. Dlaczego? Otóż nie tylko ze względu na niższe koszty utrzymania sklepu internetowego w porównaniu ze sklepem stacjonarnym, ale także z uwagi na dużą oszczędność czasu kupującego. Na początku wpisu wspomnieliśmy o zasadach prowadzenia sklepu w internecie, które zwiększą jego skuteczność, a więc jakie to zasady?

Weź pod lupę swoich odbiorców

Rozpoznanie rynku dla którego chcesz kierować swoje produkty za pomocą sklepu internetowego jest punktem wyjścia. Nie możesz zakładać sklepu internetowego nie myśląc o swoich potencjalnych klientach. Rozpoznaj ich potrzeby, oczekiwania względem Twojej marki. Odpowiedz na pytania – w jakim wieku są moi potencjalni klienci, jaki tryb życia prowadzą, jakie mają wykształcenie, jakie są ich zainteresowania?

Uzyskane odpowiedzi na te pytania ułatwią Ci zadanie i pozwolą dopasować treści strony do Twoich odbiorców. Zrozumienie, wręcz zaprzyjaźnienie się z odbiorcą stanowi klucz do sukcesu. Bo przecież jeżeli Twój potencjalny klient dotrze do Twojego sklepu internetowego, zainteresuje się jego zawartością i zatrzyma się tam na dłużej, to z pewnością chętnie do niego w przyszłości powróci!

Dopasowanie wyników wyszukiwania

Strona dla sklepu internetowego? Funkcjonalnie i skutecznie!

Wyszukiwarka produktów zamieszczona na stronie Twojego sklepu internetowego, da możliwość Twojemu potencjalnemu klientowi przesortowanie produktów według marek, cen, czy wspomnianych wcześniej kategorii. Dzięki tej opcji ułatwiasz użytkownikowi podjęcie decyzji odnośnie zakupu danego produktu, dopasowując wyświetlone produkty do jego potrzeb. Opcja wyszukiwania wzbogacona o dodatkowe opcje sortowania produktów, jak np. filtrowanie według ceny, marki, popularności to atut, który niewątpliwie zatrzyma odbiorcę na Twojej stronie na dłużej.

Wzmocnieniem Twojej strony będzie z pewnością duże okno wyszukiwania, a także umieszczenie na stronie głównej produktów polecanych. Potencjalny klient, który jeszcze do końca nie jest zdecydowany, co do swojego zakupu, widząc produkty polecane może wybrać któryś z nich właśnie, działając spontanicznie i emocjonalnie.

Poznaj moc fotografii

Dla większości odbiorców elementem na podstawie, którego oceniają oni stronę, są zdjęcia produktów. Ponad połowę populacji, bo aż 65% osób stanowią wzrokowcy, dlatego zadbaj, aby fotografie Twoich produktów były w jak najlepszej jakości. Dając potencjalnym klientom możliwość przybliżenia zdjęcia, jego rotacji, podejrzenia szczegółów, jak np. szew buta czy podszewka w płaszczu, wywołuje w konsumentach nie tylko przyjemne odczucia, ale i chęć obejrzenia pozostałych produktów. Taka funkcjonalność nie tylko wpływa korzystnie na estetykę całości serwisu, ale również poprawia współczynnik konwersji.

Nie ukrywaj koszyka

Strona dla sklepu internetowego? Funkcjonalnie i skutecznie!

Koszyk na stronie umieszczony w widocznym miejscu daje odbiorcy możliwość bieżącego podglądu produktów, które w nim umieścił. Odbiorcy często po dodaniu artykułów do koszyka mają w zwyczaju do niego powracać i ponownie przeglądać swoje zakupy. Warto zatem opcję koszyka umieścić w widocznym i łatwo dostępnym odbiorcy miejscu.

Pamiętaj o danych kontaktowych!

Dane swojej firmy umieść w widocznym miejscu, pod żadnym pozorem ich nie ukrywaj! Dokonywanie zakupów w sieci bazuje w przeważającej części na zaufaniu – zaufaniu konsumenta do firmy. Umieszczenie danych kontaktowych w dostępnym miejscu wzmocni wiarygodność Twojego e-sklepu!

Planujesz założyć sklep internetowy? Kliknij tutaj i zobacz jedną z naszych realizacji sklepu w sieci!

Cieszymy się, że możemy uchylić Ci rąbek tajemnej, marketingowej wiedzy. Jeśli artykuł był dla Ciebie wartościowy, koniecznie przeczytaj następny.

porozmawiajmy
o Twoim projekcie

cta: icon
Potrzebujesz doradztwa ekspertów od digital marketingu?
Aktywne szkło grzewcze EGLAS