Jak dobrze zaprezentować produkt na stronie?

dekoracja blog

Grupa docelowa na celowniku

Jak dobrze zaprezentować produkt na stronie?

Przed opisem produktu ustal grupę, z którą chcesz się komunikować. Wejdź w buty swojego potencjalnego klienta. Pomyśl jaki opis produktu chciałbyś przeczytać, na co byś zwrócił uwagę, jakie aspekty produktu byłyby dla Ciebie najważniejsze. I odwrotnie – co skutecznie w opisie odwróciłoby Twoją uwagę.

Z architekturą treści za pan brat

Zaprzyjaźnij się z architekturą treści! Nie utrudniaj odbiorcy dotarcia do poszukiwanych przez niego informacji. Aby ułatwić Twojemu potencjalnemu klientowi odbiór treści, dobrze zaplanuj ich układ. Łatwa nawigacja po tekstach to skuteczne zaproszenie odbiorców do dalszego przeglądania Twojej strony.

Tylko autorskie opisy

Opis produktu, który zamierzasz umieścić na swojej stronie internetowej powinien być oryginalny i indywidualny. Wystrzegaj się kopiowania opisów produktowych ze stron konkurencji! Sam najlepiej znasz swój produkt i wiesz, na co należy zwrócić uwagę przy jego opisie. Oczywiście kopiowanie contentu z innych stron, niesie za sobą konsekwencje prawne. Strony z „pożyczonymi” tekstami są źle odczytywane przez algorytmy Google, co niekorzystnie wpływa na widoczność takiej witryny.

Krótko, zwięźle i na temat

Jak dobrze zaprezentować produkt na stronie? Krótko, zwięźle i na temat

Nie zanudzaj swoich potencjalnych klientów przydługawymi i monotonnymi opisami. Zbyt rozległa treść zniechęci odbiorcę do dalszego przeglądania Twojej strony. Pamiętaj, aby w krótkim opisie zamieścić najważniejsze i szczegółowe informacje na temat przedstawianego produktu. Co ważne,  nie opisuj zdjęć. Klient doskonale widzi, co znajduje się na zdjęciu produktu, dlatego nie przenoś informacji widocznych na zdjęciu do opisu. Taka praktyka powoduje sztuczne i niepotrzebne wydłużanie charakterystyki opisu, sprawiając, że staje się nudny i nie niesie za sobą głębszych wartości.

Piramida do góry nogami

Opisując produkt zacznij od uwypuklenia jego głównych i najważniejszych cech. W dalszej części charakterystyki przejdź do drugoplanowych właściwości, a na końcu przedstaw informacje dodatkowe, wspomagające proces sprzedaży.

To się opłaca

Jak dobrze zaprezentować produkt na stronie?

Opisując wybrany produkt, przedstaw potencjalnemu klientowi korzyści jakie osiągnie po jego zakupie. Skup się na konkretnych cechach produktu, dzięki którym Twój potencjalny klient odniesie mierzalną korzyść, np. mniejsze zużycie prądu za sprawą żarówki energooszczędnej dostępnej w ofercie Twojego sklepu.

Używaj jasnego języka

Tworząc opis produktu powinieneś pamiętać, że nie piszesz go dla siebie, a dla swojego potencjalnego klienta. Nie nadużywaj specjalistycznego żargonu, bowiem osoba niekoniecznie związana z branżą, a chcąca skorzystać z Twojego produktu, nie będzie wiedzieć o czym piszesz.

Zwracaj się bezpośrednio do Twojego odbiorcy

Tworząc opis produktu zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy. Pisząc wprost skracasz dystans pomiędzy Tobą a Twoim odbiorcą. Opis produktu potraktuj jak dialog ze swoim potencjalnym klientem. Nie bój się zadawać pytań. W ten sposób zaangażujesz swojego „rozmówcę” w odbiór treści.

Kilka słów od siebie

Aby zachęcić odbiorcę do skorzystania z oferty, przy opisie produktu dodaj kilka słów od siebie. Podejdź do charakterystyki produktu indywidualnie. Dodając własną opinię, czy przemyślenia na temat danego artykułu z oferty, sprawiasz, że relacja między Tobą a Twoim potencjalnym klientem staje się mniej oficjalna.

Zwróć się do nas

Jeżeli nie masz pomysłu na to, jak opisać produkty w Twoim sklepie, śmiało, zgłoś się do nas. Pomożemy!

 

Cieszymy się, że możemy uchylić Ci rąbek tajemnej, marketingowej wiedzy. Jeśli artykuł był dla Ciebie wartościowy, koniecznie przeczytaj następny.

porozmawiajmy
o Twoim projekcie

cta: icon
Potrzebujesz doradztwa ekspertów od digital marketingu?
Aktywne szkło grzewcze EGLAS