Przed opisem produktu ustal grupę, z którą chcesz się komunikować. Wejdź w buty swojego potencjalnego klienta. Pomyśl jaki opis produktu chciałbyś przeczytać, na co byś zwrócił uwagę, jakie aspekty produktu byłyby dla Ciebie najważniejsze. I odwrotnie – co skutecznie w opisie odwróciłoby Twoją uwagę.
Zaprzyjaźnij się z architekturą treści! Nie utrudniaj odbiorcy dotarcia do poszukiwanych przez niego informacji. Aby ułatwić Twojemu potencjalnemu klientowi odbiór treści, dobrze zaplanuj ich układ. Łatwa nawigacja po tekstach to skuteczne zaproszenie odbiorców do dalszego przeglądania Twojej strony.
Opis produktu, który zamierzasz umieścić na swojej stronie internetowej powinien być oryginalny i indywidualny. Wystrzegaj się kopiowania opisów produktowych ze stron konkurencji! Sam najlepiej znasz swój produkt i wiesz, na co należy zwrócić uwagę przy jego opisie. Oczywiście kopiowanie contentu z innych stron, niesie za sobą konsekwencje prawne. Strony z „pożyczonymi” tekstami są źle odczytywane przez algorytmy Google, co niekorzystnie wpływa na widoczność takiej witryny.
Nie zanudzaj swoich potencjalnych klientów przydługawymi i monotonnymi opisami. Zbyt rozległa treść zniechęci odbiorcę do dalszego przeglądania Twojej strony. Pamiętaj, aby w krótkim opisie zamieścić najważniejsze i szczegółowe informacje na temat przedstawianego produktu. Co ważne, nie opisuj zdjęć. Klient doskonale widzi, co znajduje się na zdjęciu produktu, dlatego nie przenoś informacji widocznych na zdjęciu do opisu. Taka praktyka powoduje sztuczne i niepotrzebne wydłużanie charakterystyki opisu, sprawiając, że staje się nudny i nie niesie za sobą głębszych wartości.
Opisując produkt zacznij od uwypuklenia jego głównych i najważniejszych cech. W dalszej części charakterystyki przejdź do drugoplanowych właściwości, a na końcu przedstaw informacje dodatkowe, wspomagające proces sprzedaży.
Opisując wybrany produkt, przedstaw potencjalnemu klientowi korzyści jakie osiągnie po jego zakupie. Skup się na konkretnych cechach produktu, dzięki którym Twój potencjalny klient odniesie mierzalną korzyść, np. mniejsze zużycie prądu za sprawą żarówki energooszczędnej dostępnej w ofercie Twojego sklepu.
Tworząc opis produktu powinieneś pamiętać, że nie piszesz go dla siebie, a dla swojego potencjalnego klienta. Nie nadużywaj specjalistycznego żargonu, bowiem osoba niekoniecznie związana z branżą, a chcąca skorzystać z Twojego produktu, nie będzie wiedzieć o czym piszesz.
Tworząc opis produktu zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy. Pisząc wprost skracasz dystans pomiędzy Tobą a Twoim odbiorcą. Opis produktu potraktuj jak dialog ze swoim potencjalnym klientem. Nie bój się zadawać pytań. W ten sposób zaangażujesz swojego „rozmówcę” w odbiór treści.
Aby zachęcić odbiorcę do skorzystania z oferty, przy opisie produktu dodaj kilka słów od siebie. Podejdź do charakterystyki produktu indywidualnie. Dodając własną opinię, czy przemyślenia na temat danego artykułu z oferty, sprawiasz, że relacja między Tobą a Twoim potencjalnym klientem staje się mniej oficjalna.
Jeżeli nie masz pomysłu na to, jak opisać produkty w Twoim sklepie, śmiało, zgłoś się do nas. Pomożemy!