Przyciągnięcie uwagi użytkownika to jeden z kluczowych celów niemalże każdej strony internetowej. Aby zwiększyć zaangażowanie odbiorcy i zachęcić go do dalszej eksploracji witryny, wykorzystuje się pełną wysokość i szerokość ekranu. Jak to działa? To proste, na stronie startowej zamieszczamy dużą grafikę i, opcjonalnie, buttony akcji. Wygląda to niepowtarzalnie, a strona zyskuje na swojej funkcjonalności.
Sięgnij po duże zdjęcia! Nawiązujące do prezentowanych na stronie www informacji zdjęcia, skutecznie przyciągną uwagę użytkowników. Zajmująca sporą część ekranu fotografia, jako nośnik informacji o Twojej marce, produkcie, czy usłudze, uatrakcyjni Twoją stronę, jednocześnie ułatwiając odbiór treści, które się na niej znajdują. Trend ten upraszcza nawigację po Twojej stronie www. Dzięki takiej formie prezentacji zawartości strony, odbiorca nie jest zmuszony do czytania długich treści, które mogą go zniechęcić do dalszego przeglądania witryny.
Aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i poprawić atrakcyjność witryny, obok dużych obrazów na stronie głównej warto umieścić wysokiej rozdzielczości film. Za pomocą video możesz przedstawić swój produkt, czy zaprezentować siedzibę firmy…Na film możesz nałożyć ciekawy filtr, który jeszcze bardziej wzmocni jego walory estetyczne. Trend ten stale się rozwija i będzie się rozwijać, dlatego warto pomyśleć nad takim rozwiązaniem.
Trendem w kreacji stron www, który ułatwia użytkownikowi poruszanie się po witrynie jest strona typu one-page. Skrolowanie to czynność niewymagająca i nieskomplikowana, dlatego też użytkownik krok po kroku przewijając stronę zapoznaje się z treściami. Dzięki przeprowadzeniu użytkownika „od góry do dołu” strony, masz pewność, że zapozna się on ze wszystkimi informacjami i tym samym nic mu nie umknie.
Zastosowanie dużych, wyraźnych fontów pozwala skupić uwagę odbiorcy na treściach, na których zależy Ci najbardziej. Dobrze dobrany do grafiki i strony font nie dość, że ułatwia użytkownikowi odbiór treści, to jeszcze pracuje na atrakcyjność Twojej strony www.
Zasada mówiąca o tym, iż mniej znaczy lepiej i w kreacji stron internetowych znajduje swoje uzasadnienie. Zgodnie z aktualnymi trendami projektowania witryn www, zrezygnuj z dodatkowych i niepotrzebnych grafik, przycisków i wszelkich ozdobników, które nic nie wnoszą w treści Twojej strony, a jedynie odwracają uwagę odbiorcy od tego, co tak naprawdę istotne.
Na rynku obserwujemy stały wzrost liczby użytkowników urządzeń mobilnych. By sprostać oczekiwaniom odbiorców musisz pamiętać, by Twoja strona www była dostępna na różnych przeglądarkach, w różnych systemach i na różnych urządzeniach. Zredukuj zatem ilość grafik, dopasuj objętość strony oraz wielkość przycisków do urządzenia mobilnego, skupiając się na najważniejszych treściach.
Material design to pochodna stylu flat design. Oba kierunki w projektowaniu stron łączy minimalizm. Style flat i material design rezygnują z wszelkich ozdobników, gradientów, mocnych kolorów i akcentów, na rzecz lekkości i płaskości elementów. Dzięki swojej prostocie oba style szybko podbiły serca zarówno grafików, jak i użytkowników, zwiększając funkcjonalność stron internetowych.
…czyli opowiadanie historii. Storytelling to przede wszystkim nowoczesny nurt pozwalający na przedstawienie w ciekawy i w oryginalny sposób firmowych treści. Rezygnacja z suchych faktów i informacji na rzecz interaktywnych opowieści, angażuje odbiorcę zyskując jego uwagę.
Interaktywność na stronie www pozwala użytkownikowi wejść w interakcję z danym elementem graficznym na stronie. Animacje, klipy, czy gry internetowe sprawiają, że użytkownik chce od strony jeszcze więcej i więcej. Odkrywa ją i eksploruje, jednocześnie poszukując pożądanych informacji.
Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów i dobiec do mety przed konkurencją, zastosuj na swojej witrynie internetowej wybrany trend w projektowaniu stron internetowych. Jeżeli nie masz pomysłu jak to zrobić, skontaktuj się z nami! Wspólnie opracujemy nowoczesną i niepowtarzalną stronę internetową!