Popularne powiedzenie „content is king” cieszy się dużym powodzeniem, stanowiąc motyw przewodni w rankingach wyszukiwania. Strony internetowe, których zwartość stanowi dzieło przypadku z pewnością nie zdobędą miejsca na podium w rankingach wyszukiwania.
Co więcej, witryny, których treści „tworzone” są w myśl dwóch prostych czynności – kopiuj, wklej – otrzymują niemałe kary i w konsekwencji są usuwane z indeksu wyszukiwarki Google. Według jakich zasad należy budować zawartość strony, żeby skutecznie zmotywować użytkownika do zapoznania się z ofertą, a w efekcie do tego, żeby zakupił produkt?
Content Twojej strony daje Ci dosłownie szansę na sukces. Im bardziej zainteresujesz użytkownika przekazywanymi treściami, tym chętniej będzie się on dzielić tą treścią z innymi użytkownikami. No dobrze, ale co zrobić, żeby odbiorca faktycznie nie tylko dotarł, ale i z zaciekawieniem zapoznał się z tym, co masz do przekazania? Poniżej przedstawiamy kroki, które pomogą Ci w budowie solidnego contentu.
Pamiętaj jednak, że w tworzeniu dobrego contentu potrzebna jest konsekwencja i cierpliwość. Efekty nie pojawią się natychmiastowo w następny dzień po publikacji ciekawej treści. Tak to nie działa… Jak zatem tworzyć treści, które pokocha nie tylko internet, ale i Twoi potencjalni klienci?
Do kogo mają trafiać Twoje treści? Pracę nad contentem zacznij od odpowiedzi na to bardzo ważne pytanie. Precyzując grupę odbiorców będziesz mógł dobrać charakter treści do charakteru Twoich odbiorców. Sprawdź jakie są ich potrzeby, jakie tematy mogłyby ich zainteresować, odpowiedzi na jakie pytania szukają na forach, których słów kluczowych poszukują najczęściej.
Zebrana wiedza pozwoli Ci nawiązać dialog ze swoimi odbiorcami, jednocześnie tworząc solidny fundament, który zbuduje wzajemną relację.
Pamiętaj, że odbiorcą Twoich treści jest człowiek, istota żywa, z którą powinieneś wejść w interakcję. Jak to zrobić? Po prostu – wezwij do akcji! Podpowiedz swoim odbiorcom co mają zrobić. Jeśli chcesz, żeby do Ciebie napisali, przekaż im to. Jeżeli zależy Ci, aby odbiorcy podzielili się z Tobą swoimi spostrzeżeniami, sugestiami, zakomunikuj to! A następnie podpowiedz w jaki sposób mają to zrobić.
Tworząc dany tekst zastanów się po jakich frazach kluczowych będą mogli dotrzeć do niego użytkownicy. Sprawdź, czy zawarłeś te frazy w swojej treści? Czy użyłeś ich w nagłówkach albo w tytule? Jeśli tak, to możesz spać spokojnie – Twój tekst trafi do osób zainteresowanych.
Content Twojej strony powinien być przyjemny w odbiorze. Jeżeli prowadzisz blog firmowy, zadbaj o to, aby pojawiające się na nim wpisy opatrzone były nie tylko dobrym tytułem i zdjęciem. Zwróć uwagę na architekturę treści, podziel swój tekst na akapity, sformatuj go. Dobrze rozplanowane treści pozwolą użytkownikowi swobodnie poruszać się po zawartości Twojej strony.
Pamiętaj, że nie piszesz w próżnię. Internet daje Ci ogromne przestrzenie możliwości, dlatego nie bój się z nich korzystać! Działasz w social media? Świetnie! Obok artykułów umieść przyciski, dzięki którym użytkownicy będą mogli udostępnić dalej w świat treści, które publikujesz.
Tworząc treści pamiętaj o poprawności językowej. Sprawdź swoje treści pod kątem ortografii, gramatyki… Budując teksty na stronę, budujesz swój wizerunek, autorytet, pozycję eksperta w danej dziedzinie jednocześnie pracując na zaufanie odbiorców. Pamiętaj zatem, że to treści, między innymi, stanowią wizytówkę Twojej marki.
czyli nam 🙂 Jeżeli content Twojej strony nie jest Ci obojętny i chcesz, aby zajęli się nim profesjonaliści, zgłoś się do nas!
Pamiętaj, że czasy słabych treści już dawno przeminęły! Teraz głos pierwszeństwa posiada content i nikt nam nie powie, że jest inaczej. 😉