UX strony internetowej – jak zrobić to dobrze?

User Experience design to podstawowe pojęcie, które powinien znać każdy, dla którego optymalizacja ruchu na witrynie nie jest obojętna. W ogólnym znaczeniu to projektowanie doświadczeń odbiorców stron www czy aplikacji. Co kryje się pod pojęciem „projektowania doświadczeń”? I jakie ważne elementy budują powyższe doświadczenia?

Projektowanie UX wywołuje w użytkowniku pozytywne doświadczenie związane ze stroną, które przekłada się na wzrost sprzedaży, kreację pozytywnego wizerunku marki, czy chęć odbiorcy do pozostawienia swoich danych kontaktowych. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty wywołując w odbiorcy pozytywne doświadczenie, w projektowaniu stron skupiamy się na poniższych elementach.

Pamiętamy o urządzeniach mobilnych

UX strony internetowej – jak zrobić to dobrze?

Projektowanie przez nas strony są elastyczne, czyli responsywne… Responsywne, czyli takie, które bez problemu dostosowują się do rodzaju i ekranów nośników mobilnych. Co jest ważne dla strony responsywnej? Przemyślany układ treści, który ułatwi nawigację po witrynie, wielkość buttonów odpowiednio dopasowana do dłoni użytkownika, czy rozmiar strony nieobciążający urządzeń (smartfona czy tabletu).

Prosta nawigacja – to jest to!

Intuicyjna mapa strony, przejrzysty układ treści, łatwa dostępność i wygoda poruszania się po contencie strony – to wszystko pracuje na wysoką jakość witryny. W przypadku, kiedy strona zawiera sporo treści, ze względu ma specyfikę branży, doskonałym rozwiązaniem jest tutaj wyszukiwarka. Za pomocą wyszukiwarki użytkownik ma ułatwione zadanie dotarcia do poszukiwanych informacji.

Nienachalność i intuicyjność

UX strony internetowej – jak zrobić to dobrze? UX

Pojawiające się na stronie okienka typu pop’up, przekierowujące buttony, które trudno zauważyć,  zasłaniające treść elementy graficzne – to wszystko podważa atrakcyjności witryny www i wpływa negatywnie na doświadczenie użytkownika. Treści, które nakłaniają użytkownika na podjęcie określonej akcji, a właściwie ich natłok, często wywołują odwrotne działanie. Odbiorca przytłoczony nadmiarem atakujących go komunikatów, zamiast przeglądać Twoją stronę, chętnie ją po prostu wyłączy.

Odpowiedni dobór słów

Ważny aspekt strony w obszarze jej użyteczności stanowi warstwa merytoryczna, a w szczególności  język, którym komunikujesz się ze swoimi potencjalnymi klientami. Odpowiednia kreacja słowna zaciekawi użytkownika i zachęci go do przeglądania strony, ostatecznie skłaniając do podjęcia określonej akcji. W całym procesie komunikacji niezwykle istotne jest, aby kierowane do odbiorców treści były jasne, wprost prezentujące ofertę czy dany produkt.

Ładowanie strony bez zarzutów

UX strony internetowej – jak zrobić to dobrze? Czas ładowania strony

Projektując responsywne strony www zawsze kładziemy nacisk na szybkość ich ładowania się. Nasze nowoczesne narzędzia webdeweloperskie pozwalają nam złagodzić konflikt między designem a szybkim i bezproblemowym ładowaniem witryny.

Niezbędne minimum

Im mniej i prościej, tym lepiej. Aby zmaksymalizować pozytywne odczucia użytkownika związane z odbiorem treści Twojej strony, ważne jest ograniczenie jej do niezbędnego minimum. Uprość formularze kontaktowe, ograniczając je do podstawowych pól. Jeżeli potrzebujesz uzyskać więcej większej ilości danych od swoich potencjalnych klientów, podziel formularz na kilka części. Przy podziale formularza ważne jest zamieszczenie informacji o ilości etapów, przez które odbiorca musi przejść.