Czy wizualizacje 3d Twojej inwestycji poradzą sobie na rynku pierwotnym?

dekoracja blog

Poznaj kluczowe czynniki wpływające na jakość wizualizacji architektonicznych. Po prostu ładna wizualizacja – to za mało jeśli zależy nam na skutecznym marketingu i budowaniu wizerunku wiarygodnego dewelopera.

 

 

Co przekazać wykonawcy wizualizacji?

Zadbaj o to by studio wykonujące dla Ciebie wizualizację otrzymało komplet materiałów. Dzięki temu spada ryzyko pomyłki, a poświęcony czas przekłada się na lepszy finalny efekt.

 

Rysunki techniczne lub modele 3d budynku wykonane przez architekta.

To podstawa niezbędna do rozpoczęcia prac. Rysunki techniczne zazwyczaj wystarczają do przygotowania wizualizacji. Jeśli dysponujesz modelem BIM lub w dowolnym formacie zapisanym modelem budynku, dostarczenie tych materiałów na pewno  pomoże w wykonaniu wizualizacji.

 

Plan zagospodarowania przestrzennego.

Mapy  terenu uwzględniające najbliższe otoczenie  budynku, a także dalszą okolicę są przydane do wiarygodnego przedstawienia wizualizowanej architektury. Zebrane tu dane także pozwolą lepiej zrozumieć kontekst w jakim Twoja inwestycja będzie się znajdować.

 

Materiały wykończeniowe, standard budynku, moodboardy.

Współcześnie tworzone wizualizacje są renderowane w wysokich rozdzielczościach. W efekcie tego wiele detali  będzie widoczne. Faktura powierzchni takich jak: tynki, panele elewacyjne, drewno a także balustrady tarasów i pokrycia dachowe. Ustal czego oczekujesz. Zdjęcia produktów to idealna referencja dla projektanta wizualizacji.

 

 

Zaplanuj jak wykorzystasz wizualizacje architektoniczne

Co robi Konkurencja?

Na pewno już sprawdziłeś co konkurencja buduje w okolicy, jakie mają wizualizacje i gdzie się reklamują.  To ważne wskazówki do dalszych działań. Kilka estetycznych ujęć „robiło robotę” w czasach, gdy wszystkie nieruchomości sprzedawały  się na pniu.

Pomyśl jakie nośniki będą odpowiednie dla Twoich wizualizacji, narzędzi jest wiele:

  • Strona internetowa inwestycji – tutaj możesz zaprezentować większość stworzonych wizualizacji.
  • Płatne kampanie w Internecie – Warto pomyśleć o bannerach oraz o formach wideo na Youtube
  • Social media w tym Tiktok – pionowe kardy, które lepiej prezentują się na smartphonach. Dodatkowo reelsy zwiększą zasięg Twojego profilu firmowego i pozwolą dotrzeć do nowych odbiorców.
  • Drukowane billborady – tutaj przyda się ultra wysoka rozdzielczość (powyżej 4k).

 

Szczera i otwarta komunikacja

Porozmawiaj z wykonawcą o kluczowych ryzykach projektowych,  aby już na starcie wybrać najlepsze rozwiązanie problemu. Najlepsze, czyli takie, które pozwoli na budowanie  wizerunku wiarygodnego dewelopera.

Często występujące problemy to:

  • Brak drogi dojazdowej lub droga dojazdowa poza terenem inwestycji.
  • Efekt mebli dla lalek – dotyczy wizualizacji wnętrz z niewłaściwe dobranymi meblami do możliwości pomieszczeń.
  • Nieestetyczna okolica, stara i zniszczona zabudowa, nieporządek na sąsiednich działkach.

Wszystkie te problemy można rozwiązać nie idąc w zaparte. Oszczędzi to późniejszych tłumaczeń w stylu „spokojnie, to była tylko wizualizacja”.

 

 

Wszystko ustalone, możemy czekać na efekt prac.

Oczywiście dobrą praktyką jest podzielenie procesu projektowania na etapy:

 

Wersja wstępna – robocza

Przygotowanie przez projektanta wstępnej wizualizacji do Twojej akceptacji. To moment zweryfikowanie czy wszystko poszło w dobrą stronę.

 

Wersja finalna

Uwzględniająca, poprawki, ostatnie szlify, post produkcję. Gotowy materiał wizualny w pełnej jakości i wysokiej rozdzielczości.

 

Teraz już wiesz jak zadbać o wysoką jakość wizualizacji architektonicznych.

Jeśli planujesz nową inwestycję deweloperską, sprawdź nas w zakresie przygotowania wizualizacji 3d.

Nasze portfolio realizacji znajduje się tutaj.

Foto: Adam Klimas
Autor
Adam Klimas
Cieszymy się, że możemy uchylić Ci rąbek tajemnej, marketingowej wiedzy. Jeśli artykuł był dla Ciebie wartościowy, koniecznie przeczytaj następny.

porozmawiajmy
o Twoim projekcie

cta: icon
Potrzebujesz doradztwa ekspertów od digital marketingu?
Aktywne szkło grzewcze EGLAS