Całokształt wizerunku firmy bezpośrednio wpływa na jej reputację, na opinię otoczenia – potencjalnych klientów i konkurencję. Pozytywny wizerunek marki, będący efektem przemyślanych działań, a nie dziełem przypadku, skutecznie buduje przewagę konkurencyjną firmy. Pozwala on zbudować trwałe i silne relacje z otoczeniem.
Od czego zatem rozpocząć kreowanie tego unikalnego i korzystnego wizerunku marki? Punktem wyjścia jest oczywiście strategia określające cele, do których osiągnięcia dąży dane przedsiębiorstwo oraz definiuje sposoby zrealizowania konkretnych założeń. Obowiązkową pozycją w każdej strategii marki jest określenie misji firmy, a także obszary, z którymi marka będzie się komunikować i narzędzia komunikacji z rynkiem.
Wśród działań, które wzmacniają wizerunek firmy i pozwalają go kształtować, znajdują się m.in. działania sprzedażowe czy materialne. My skupimy się na tych drugich, czyli materialnych elementach wizerunkowych.
Materialne składniki brandu, dzięki którym marka może kształtować swój unikatowy wizerunek to elementy:
Każdy z powyższych obszarów jest od siebie zależny i aby można było mówić o realnych efektach, muszą one ze sobą działać.
Identyfikacja wizualna to podstawowy składnik, który pozwala budować wizerunek marki na rynku. Jest to całokształt symboli, które są stosowane przez firmę, celem podniesienia jej rozpoznawalności i konkurencyjności. W systemie identyfikacji wizualnej istotna jest jego spójność. Wśród elementów tworzących całość aspektu wizualnego firmy znajdują się:
Identyfikację werbalną z kolei tworzą wszystkie elementy słowne, które określają główny kierunek działania marki i oczywiście stanowią o jej nazwie. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat namingu, odsyłamy do wpisu: „Jak wymyślić nazwę firmy – 8 sprawdzonych pomysłów”.
I tak, do identyfikacji werbalnej zaliczamy:
Strona internetowa to wizytówka marki, która obecnie jest nieodzownym elementem budującym jej wizerunek w sieci. Ważne, aby strona odpowiadała aktualnym trendom, zwłaszcza jeśli chodzi o jej dostępność na urządzeniach mobilnych oraz aktualizację treści. Komunikacja marketingowa w sieci to nie tylko strona internetowa, ale również aktywność marki przejawiająca się w mediach społecznościowych, czy różnego rodzaju forach branżowych. Za pomocą tych kanałów marka nie tylko zwiększa swój zasięg, ale także przyciąga uwagę internautów.
Jeżeli potrzebujecie pomocy w tym zakresie, zapraszamy do kontaktu – pomożemy. 🙂 Zapraszamy do kontaktu!