Czas na zmiany, czyli jak przeprowadzić lifting logo?

dekoracja blog

Wraz ze zmianami zachodzącymi na rynku zmieniają się preferencje i potrzeby klientów. Ich oczekiwania stają się coraz bardziej wygórowane. Zmieniając wygląd logo swojej firmy, zwiększasz jej siłę przebicia na rynku i jednocześnie pokazujesz swoim odbiorcom, iż rozwój i podnoszenie jakości to stałe wartości wpisane w działalność Twojej marki.

Kiedy i dlaczego?

Lifting logo - konkurencja

Logo identyfikujące Twoją firmę to coś więcej niż zwykła grafika. W projekcie znaku graficznego reprezentującego Twoją markę główną wartością, oprócz walorów estetycznych, są elementy odróżniające Twój biznes od konkurencji. Logo stanowi bowiem ważny przekaźnik: idei, charakteru i strategii działania Twojej marki, dlatego warto więc zainwestować w jego profesjonalną kreację. Inwestycja tego typu, w przyszłości z pewnością Ci się zwróci. Kiedy zatem najlepiej odświeżyć wygląd logo? Lifting logo najlepiej przeprowadzić, gdy:

  • zmieniające się trendy na rynku wymagają od Ciebie unowocześnienia wyglądu znaku graficznego, tworzącego wizerunek Twojej firmy,
  • rozwój Twojej marki powoduje zmianę specyfiki i zakresu jej działania,
  • ekspansja Twojej firmy na rynek międzynarodowy powoduje, iż logo musi być dopasowane do oczekiwań zagranicznych klientów,
  • Twoja marka zyskała nową strukturę własnościową.

Techniki odświeżania wyglądu logo są różne. Jedne z nich bardziej ingerują w formę pierwotną znaku graficznego, inne mniej.

Lifting logo, jak to się robi?

W jaki zatem sposób można zmienić wygląd logo? Poniżej przedstawiamy topową 6 w strategii zmian stylistyki logo.

1. Nadanie formy przestrzennej

Dzięki nadaniu formy trójwymiarowej, znak graficzny Twojej firmy zyska na plastyczności. Forma przestrzenna unowocześnia formę logo przy jednoczesnym zachowaniu istniejących elementów graficznych.

2. Zmiana kolorystyki

Lifting logo - zmiana kolorystyki

Poprzez prostą zmianę, do której należy zmiana kolorystyki, logo nabiera innego wyglądu przy jednoczesnym zachowaniu wcześniejszej, kojarzonej przez konsumentów, formy.

3. Zmiana kompozycji

Opiera się na zaakcentowaniu innych elementów grafiki niż te, które były podkreślone do tej pory.

4. Nowe elementy graficzne

Lifting logo - nowe elementy graficzne

Istniejącą formę logo możesz odświeżyć poprzez wprowadzenie nowych elementów graficznych, które będą adekwatne do charakteru Twojej marki. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z ilością graficznych ozdobników.

5. Zmiana charakteru logo

Tę samą formę graficzną logo możesz zaprezentować za pomocą innych elementów graficznych, przy jednoczesnym zachowaniu głównej idei przekazu logo.

6. Uproszczenie logo

Lifting logo - uproszczenie

Aby uniknąć rozproszenia uwagi i zniekształcenia przekazu, warto usunąć wszelkie zbędne elementy, które utrudniają czytelność i zrozumienie przekazu logo. Bo mniej znaczy więcej…

Składnikiem, który odgrywa niemalże decydującą rolę w tym, jaki sukces marketingowy osiągnie Twoja firma, jest logo i zachowanie jego rozpoznawalnego dla konsumentów charakteru. Odświeżając logo swojej firmy pamiętaj o tej ważnej prawidłowości. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jakie cechy powinno mieć dobre logo kliknij tutaj i przeczytaj nasz artykuł.

Cieszymy się, że możemy uchylić Ci rąbek tajemnej, marketingowej wiedzy. Jeśli artykuł był dla Ciebie wartościowy, koniecznie przeczytaj następny.

porozmawiajmy
o Twoim projekcie

cta: icon
Potrzebujesz doradztwa ekspertów od digital marketingu?
Aktywne szkło grzewcze EGLAS