Prezentacja obrotowa 360 – wszystkie twarze Twojego produktu

dekoracja blog

Postawione pytanie przenosimy do obszaru e-commerce i sklepów online, w których na pierwszym planie pojawiają się produkty. Aby zwiększyć zainteresowanie potencjalnego klienta niezwykle istotny jest sposób przedstawienia oferty produktowej – zarówno od strony wizualnej, jak i opisowej. W jednym z naszych poprzednich wpisów, poruszaliśmy już kwestię prezentacji produktu od strony treści. Jeżeli chcecie przypomnieć sobie, o czym pisaliśmy, zapraszamy do kliknięcia tutaj.

Dziś koncentrujemy się na jednym z ciekawych trendów e-commerce, jakim są prezentacje obrotowe 360°.

Prezentacja produktu na 5 z plusem

Prezentacje 360° to nic innego jak interaktywne zdjęcie, umożliwiające obrócenie prezentowanego przedmiotu wokół własnej osi. To sekwencja pojawiających się po sobie interaktywnych obrazów, które podnoszą atrakcyjność produktu, a co za tym idzie pomagają zdobyć zainteresowanie potencjalnego klienta. Przedstawienie produktu za pomocą fotografii obrotowej daje odbiorcy możliwość lepszego i szczegółowego zapoznania się z danym przedmiotem. Opcja przybliżania, wyeksponowane detale w połączeniu z doskonałą jakością zdjęć oddziałują na wyobraźnię odbiorcy  i pobudzają w nim chęć posiadania oglądanego produktu. Jakie inne korzyści wynikają z wdrożenia do sklepu online tego rodzaju prezentacji?

Słupki w górę, czyli sprzedaż rośnie

Ciekawa i profesjonalna prezentacja produktu na stronie, zatrzymuje potencjalnego klienta, zwiększając tym samym jego zaangażowanie. Odbiorca zaciekawiony contentem witryny, zagłębia się w przedstawione treści i poszukuje pożądanych przez siebie informacji. Mając wrażenie posiadania danego przedmiotu niemal na wyciągnięcie ręki, chęć zakupu wzrasta – a co za tym idzie podnosi się współczynnik konwersji.

Wybór produktu staje się prostszy

Dzięki, temu że potencjalny klient w łatwy sposób i dość szczegółowo może poznać produkt, jego decyzja o zakupie staje się prostsza. Ocena wykonania produktu jest znacznie bardziej miarodajna w odniesieniu do fotografii obrotowej, niż do tradycyjnego, statycznego zdjęcia.

Zwroty kupionych artykułów spadają

Wcześniejsze, lepsze zapoznanie się z produktem jeszcze przed zakupem, pozwala zmniejszyć ewentualne ryzyko rozczarowania po otrzymaniu przesyłki. Dzięki prezentacji obrotowej 360° klient może dokładniej przyjrzeć się produktowi, dokonując jego szczegółowej oceny jeszcze na etapie wyboru – od kolorów użytych nici po fakturę zastosowanego materiału.

A rozpoznawalność Twojej marki wzrasta

E-sklep z niebanalnym sposobem przedstawienia produktów, do jakich niewątpliwie należy prezentacja obrotowa, pracuje na lepszą rozpoznawalność na tle innych sklepów online. Odbiorca, czyli nasz potencjalny klient, z pewnością lepiej zapamięta to inne niż wszystkie, miejsce w sieci.
Efektywnym i zarazem efektownym wzmocnieniem prezentacji produktu 360°, są opisy typu hot-spot. Punkty z opisem kluczowych cech dla danego produktu, „przypinane są” do tych wyróżnionych elementów. Dzięki hot-spotom opis produktu można przenieść do jego prezentacji. Dodatkowo opcja maksymalnego zbliżenia na konkretne właściwości produktu, uatrakcyjnia całość ich prezentacji.

Jeżeli chcecie zobaczyć jak w praktyce wygląda prezentacja obrotowa 360°, zapraszamy do zapoznania się z jedną z naszych realizacji. Kliknij tutaj i zobacz więcej.

 

Cieszymy się, że możemy uchylić Ci rąbek tajemnej, marketingowej wiedzy. Jeśli artykuł był dla Ciebie wartościowy, koniecznie przeczytaj następny.

porozmawiajmy
o Twoim projekcie

cta: icon
Potrzebujesz doradztwa ekspertów od digital marketingu?
Aktywne szkło grzewcze EGLAS