Jakiś czas temu we wpisie: „Wszystko, co musisz wiedzieć o SEO, aby odnieść sukces” poruszaliśmy temat optymalizacji strony pod kątem SEO. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, o jakich kwestiach pisaliśmy kliknij tutaj. Jako, że to zagadnienie rodzi wiele zapytań wśród użytkowników, w dzisiejszym wpisie wracamy do tej tematyki. Poruszamy inne, ważne zagadnienia dla wszystkich, którzy chcą, aby ich strona była widoczna w wyszukiwarce Google. O czym zatem należy pamiętać, aby zapewnić witrynie www odpowiednią widoczność w sieci? Podpowiadamy!
To jeden z ważniejszych elementów, które mają wpływ na to jak roboty Google odczytują Twoją stronę www. Tytuł oznaczony w kodzie strony powinien być dostępny celem ręcznej modyfikacji, dla każdej z podstron tworzących całość witryny. I tutaj należy mieć na uwadze, że zbyt duża ilość znaków w tytule może być odczytywana jako niewłaściwa z założeniami wyszukiwarek, zaś zbyt mała powoduje niewielkie i nieefektywne zagęszczenie frazami kluczowymi. Jakie zatem są optymalne parametry dla tytułu strony? Otóż jego długość nie powinna przekraczać 75 znaków. Tytuł powinien zawierać słowa kluczowe, które są najistotniejsze dla całej witryny.
Adresy URL powinny być zbudowane w prosty i zrozumiały sposób. Linki do podstron i strony nie mogą składać się z ciągu nieznanych i przypadkowych znaków. A co z przyjaznymi linkami? Jak sama nazwa wskazuje przyjazne adresy URL to takie, które są „wygodne” zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek pod kątem pozycjonowania. Użytkownik może je w łatwy i szybki sposób zapamiętać, a robot Google na podstawie linka rozpozna budowę witryny i odpowiednio ją zindeksuje. Porównajmy zatem dwa rodzaje adresów URL: www.stronaprzykladowa.pl/nasza-oferta i www.stronaprzykadowa.pl/page4=?
Widać znaczącą różnicę, prawda? Pierwszy z nich zachęca, drugi zdecydowanie skutecznie odstrasza.
Strona główna Twojej strony musi zawierać odpowiednią ilość treści
Opis zawarty w znaczniku z reguły jest wyświetlany w wynikach wyszukiwaniach. Podobnie jak w tytule strony opis witryny powinien mieć możliwość ręcznego generowania dla każdej z podstron tworzących całość strony www. W momencie kiedy każda z podstron nie będzie posiadać odrębnych opisów, Google zaciąga te teksty, które znajdzie na naszej stronie, umieszczając je w opisie. Tworząc opis dla strony należy pamiętać, aby przedstawiał w możliwie najpełniejszy sposób zakres działalności firmy, nie zapominając o słowach kluczowych. Podobnie jak w przypadku tytułu strony, ze względu na niezgodność z wytycznymi wyszukiwarki, opis nie może zawierać zbyt dużej ilości znaków – wyświetlone zostanie i tak 155 pierwszych znaków ze spacjami. Jeśli chodzi o słowa kluczowe wskazują wyszukiwarce obszar tematyczny Twojej witryny www. W znaczniku należy stosować nie więcej niż 15 słów kluczowych i nie mniej niż 10 fraz.
Pamiętaj, by nadać nazwy i opisy zdjęciom z Twojej strony www
Strona główna Twojej witryny musi zawierać odpowiednią ilość treści. Roboty Google skanując zawartość witryn widzą wyłącznie tekst, zawartość plików graficznych czy flashowych jest dla nich zupełnie niewidoczna, co należy sobie wziąć mocno do serca jeżeli chce się być widocznym w wyszukiwarce. Ważne! Jeżeli na stronie, a zwłaszcza na stronie głównej, nie będą znajdować się jakiekolwiek treści, roboty Google po prostu nie przyporządkują Twojej witryny do konkretnych słów kluczowych, w efekcie czego Twoja strona po prostu nie wyświetli się użytkownikowi.
Jeżeli na Twojej witrynie dominują grafiki pamiętaj, by nadać im nazwę i opis! Wpłynie to nie tylko na lepszą widoczność Twojej strony przez roboty Google, ale i poprzez pozycjonowanie Twoja grafika ma szansę na zajęcie wysokich pozycji w wyszukiwarce grafik Google. Aby nie przeciążyć strony musisz wiedzieć, że optymalna waga obrazów wynosi do 100 kb. Im więcej cięższych grafik zamieścisz na swojej witrynie, tym działanie Twojej strony będzie wolniejsze. W konsekwencji pozycja Twojej witryny możne znacznie spaść w wyszukiwarce Google, która uzna ją jako nieużyteczną odbiorcy.
Konkurencja w internecie stale rośnie. Firmy za pomocą stron rywalizują ze sobą o wyższe pozycje w wyszukiwarce. Dobrze wypozycjonowana strona w Google to znacznie więcej niż wysokie miejsce w wyszukiwarce… To także większa widoczność Twojej firmy, która generuje wzrost liczby zapytań ofertowych, a co za tym idzie znaczącą poprawę zysków!