15.03 | wizerunek marki

Zaangażuj odbiorcę, czyli o rodzajach storytellingu

dekoracja blog

Storytelling, o którym pisaliśmy tutaj,  to tworzenie ciekawych i angażujących historii, wokół których przedstawiony jest wizerunek firmy. W opowiadanej historii nie może zabraknąć elementów, które: wzmacniają zainteresowanie odbiorcy, przekazują informację na temat promowanego produktu czy samej marki i pobudzają emocje potencjalnych klientów. Opowiadana o marce historia powinna zachęcić odbiorcę do dialogu i stworzyć podstawę do wspólnej komunikacji. Storytelling pomaga firmom w budowaniu pozytywnego wizerunku. Dzięki angażującym treściom, marki stają się bardziej rozpoznawalne, wywołując tym samym pozytywne skojarzenia.

Storytelling w obliczu banner blindness

Zaangażuj odbiorcę, czyli o rodzajach storytellingu

Przekaz zawarty w opowiadanej przez markę historii powinien być naładowany pierwiastkiem emocjonalnym, rodząc w potencjalnym kliencie konkretne uczucia. Siła storytellingu tkwi w jego unikatowości. Oryginalny charakter przekazu sprawia bowiem, że wyróżnia się on na tle innych komunikatów reklamowych, zwłaszcza w obliczu informacyjnego nasycenia. Przesyt treściami reklamowymi sprawia, że stajemy się coraz bardziej odporni na informacje, zwłaszcza na te o charakterze komercyjnym. Odpowiedzią na taki rodzaj bolączki jest, niosący za sobą powiew świeżości i oryginalności, storytelling. Jakie rodzaje storytellingu są najbardziej popularne? Podpowiadamy!

Obraz na pierwszym miejscu

Operowanie obrazem, w ramach storytellingu, oddziałuje na zmysł wzroku odbiorców, wzbudzając w nich skupienie i pobudzając wyobraźnię. Ubierając w obraz dany produkt czy cały brand ułatwiamy potencjalnym klientom zrozumienie głównej idei, wizji czy misji firmy. Marki w dobie mediów społecznościowych sięgają właśnie do tego typu kanałów, by komunikować się ze swoimi potencjalnymi klientami. Przy kreacji storytellingu, gdzie głównym źródłem informacji o firmie jest obraz, marki często sięgają po historie zwykłych ludzi. W tych historiach przewija się promowany produkt, co wzmacnia autentyczność marki.

Opowiadanie – ciekawie i zachęcająco

Zaangażuj odbiorcę, czyli o rodzajach storytellingu

Historia marki opowiedziana w sposób ciekawy, nurtujący odbiorcę, nie tylko przyciągnie jego uwagę, ale również sprawi, że będzie on chciał usłyszeć więcej. Dobra narracja w opowiadaniu historii marki jest kluczowa. Pozwala nie tylko zbudować profesjonalny wizerunek firmy, ale daje jej możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji, budując jednocześnie trwałe więzi z odbiorcami. Zaproszenie potencjalnych klientów do dialogu wzmacnia z nimi relacje, przyczyniając się do budowania trwałego i mocnego związku.

Strona www – ocean możliwości

Internet to nie morze, a ocean możliwości dla skutecznej promocji swojej marki. Strony www dają pełną swobodę działań marketingowych. Historia marki może być opowiedziana w ciekawy i angażujący sposób poprzez storytelling właśnie. Za pomocą przewijanych po sobie ekranów można kreatywnie, angażując odbiorcę, przedstawić dany produkt czy markę. Opowieść o marce można rozszerzyć o postać brand hero, który ciekawie poprowadzi odbiorców przez całość narracji.

Jeżeli chcecie przedstawić swoją markę, produkt w oryginalny sposób i wyprzedzić swoją konkurencję, zapraszamy do kontaktu. Chętnie pomożemy!

Cieszymy się, że możemy uchylić Ci rąbek tajemnej, marketingowej wiedzy. Jeśli artykuł był dla Ciebie wartościowy, koniecznie przeczytaj następny.
Aktywne szkło grzewcze EGLAS