Zaangażuj odbiorcę, czyli o rodzajach storytellingu

Dawno, dawno temu publikowaliśmy wpis na temat roli, jaką storytelling odgrywa w budowaniu marki. Jako, że trend ten jest nieustannie na topie i, który w dalszym ciągu rozwijają kolejne marki, postanowiliśmy nieco odświeżyć zagadnienie. Tym razem skupimy się na rodzajach storytellingu.

Storytelling, o którym pisaliśmy tutaj,  to tworzenie ciekawych i angażujących historii, wokół których przedstawiony jest wizerunek firmy. W opowiadanej historii nie może zabraknąć elementów, które: wzmacniają zainteresowanie odbiorcy, przekazują informację na temat promowanego produktu czy samej marki i pobudzają emocje potencjalnych klientów. Opowiadana o marce historia powinna zachęcić odbiorcę do dialogu i stworzyć podstawę do wspólnej komunikacji. Storytelling pomaga firmom w budowaniu pozytywnego wizerunku. Dzięki angażującym treściom, marki stają się bardziej rozpoznawalne, wywołując tym samym pozytywne skojarzenia.

Storytelling w obliczu banner blindness

Zaangażuj odbiorcę, czyli o rodzajach storytellingu

Przekaz zawarty w opowiadanej przez markę historii powinien być naładowany pierwiastkiem emocjonalnym, rodząc w potencjalnym kliencie konkretne uczucia. Siła storytellingu tkwi w jego unikatowości. Oryginalny charakter przekazu sprawia bowiem, że wyróżnia się on na tle innych komunikatów reklamowych, zwłaszcza w obliczu informacyjnego nasycenia. Przesyt treściami reklamowymi sprawia, że stajemy się coraz bardziej odporni na informacje, zwłaszcza na te o charakterze komercyjnym. Odpowiedzią na taki rodzaj bolączki jest, niosący za sobą powiew świeżości i oryginalności, storytelling. Jakie rodzaje storytellingu są najbardziej popularne? Podpowiadamy!

Obraz na pierwszym miejscu

Operowanie obrazem, w ramach storytellingu, oddziałuje na zmysł wzroku odbiorców, wzbudzając w nich skupienie i pobudzając wyobraźnię. Ubierając w obraz dany produkt czy cały brand ułatwiamy potencjalnym klientom zrozumienie głównej idei, wizji czy misji firmy. Marki w dobie mediów społecznościowych sięgają właśnie do tego typu kanałów, by komunikować się ze swoimi potencjalnymi klientami. Przy kreacji storytellingu, gdzie głównym źródłem informacji o firmie jest obraz, marki często sięgają po historie zwykłych ludzi. W tych historiach przewija się promowany produkt, co wzmacnia autentyczność marki.

Opowiadanie – ciekawie i zachęcająco

Zaangażuj odbiorcę, czyli o rodzajach storytellingu

Historia marki opowiedziana w sposób ciekawy, nurtujący odbiorcę, nie tylko przyciągnie jego uwagę, ale również sprawi, że będzie on chciał usłyszeć więcej. Dobra narracja w opowiadaniu historii marki jest kluczowa. Pozwala nie tylko zbudować profesjonalny wizerunek firmy, ale daje jej możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji, budując jednocześnie trwałe więzi z odbiorcami. Zaproszenie potencjalnych klientów do dialogu wzmacnia z nimi relacje, przyczyniając się do budowania trwałego i mocnego związku.

Strona www – ocean możliwości

Internet to nie morze, a ocean możliwości dla skutecznej promocji swojej marki. Strony www dają pełną swobodę działań marketingowych. Historia marki może być opowiedziana w ciekawy i angażujący sposób poprzez storytelling właśnie. Za pomocą przewijanych po sobie ekranów można kreatywnie, angażując odbiorcę, przedstawić dany produkt czy markę. Opowieść o marce można rozszerzyć o postać brand hero, który ciekawie poprowadzi odbiorców przez całość narracji.

Jeżeli chcecie przedstawić swoją markę, produkt w oryginalny sposób i wyprzedzić swoją konkurencję, zapraszamy do kontaktu. Chętnie pomożemy!