Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

dekoracja blog

Blog, czyli forma dziennika polegająca na prowadzeniu regularnych wpisów publikowanych w internecie… Blogi stawiając pierwsze kroki w internetowej sieci, posiadały charakter osobisty i mocno identyfikowano je z pamiętnikami. Przy pomocy blogów osobistych ich autorzy mogli i mogą dzielić się swoimi uwagami, spostrzeżeniami, opiniami, czy szeroko pojętą pracą twórczą (fotografia, poezja, rysunek itp.).

Wraz z rozwojem potrzeb rynku, blogi znacznie rozszerzyły swój zakres działań… Dziś dzięki blogom można wyznaczać trendy, ze wskazaniem na te ostatnio nadzwyczaj popularne jak: moda, zdrowe odżywianie się, rodzicielstwo, wnętrza, fotografia.

Z takiego rodzaju dzielenia się opiniami, myślami, w ciągu ostatnich kilku lat i to z niemałym entuzjazmem zaczęły czerpać firmy, prowadząc własne blogi firmowe. A zatem teraz blogowanie sprawdza się dosłownie wszędzie.

W dzisiejszym wpisie weźmiemy pod lupę blogi firmowe, odpowiadając na pytania: jaki jest cel prowadzenia bloga firmowego? Jak robić to najlepiej? A zatem do dzieła!

Z blogowaniem za pan brat

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Treści blogowe uznawane są przez internautów za jedne z najbardziej wiarygodnych

Prowadzenie bloga firmowego daje Ci wiele możliwości. Jakich? Po kolei… Dzięki blogowi firmowemu masz możliwość zbudowania relacji z odbiorcami, co skutkuje wzmocnieniem więzi na linii Ty a odbiorca Twojej strony. Blog firmowy umożliwia Ci otwarcie i prowadzenie dialogu z potencjalnymi klientami, dając możliwość poznania ich oczekiwań. Dzięki temu możesz zoptymalizować ofertę swojej firmy poszukując rozwiązań, które maksymalnie spełnią wymagania Twoich klientów.

Treści przedstawiane na blogach traktowane są przez internautów jako jedno z wiarygodnych źródeł informacji. Dzięki wpisom blogowym możesz na bieżąco zapewniać odbiorcom dostęp do ważnych informacji, a także dzielić się swoją ekspercką wiedzą z branży, w której się poruszasz.

Blog firmowy to nie tylko szansa na utrwalenie relacji z Twoim potencjalnym klientem. To także możliwość zdobycia wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Pamiętaj o tym, że wysoką wartość dla Google stanowią strony, których content jest aktualizowany na bieżąco. Blog wzbogacając stronę o długie treści to kolejny, bardzo ważny zresztą atut prowadzenia wpisów blogowych, umacniający pozycję Twojej strony.

Jak prowadzić blog firmowy, czyli pamiętaj o odbiorcy

Aby Twój blog firmowy przynosił oczekiwane rezultaty i maksymalnie spełnił swoje zadanie, musisz pamiętać o zasadach, które przedstawiamy poniżej.

Zastanów się i działaj!

Co chcesz osiągnąć przez treści publikowane na swoim blogu? Jaki wizerunek swojej firmy chcesz wykreować? Kto będzie odbiorcą Twojego bloga? To pytania, na które powinieneś odpowiedzieć przed rozpoczęciem regularnej publikacji wpisów blogowych. Analiza powyższych aspektów pozwoli Ci: wpasować się w oczekiwania odbiorców i zrozumieć ich potrzeby.

Wczuj się w rolę

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Pamiętaj, że wpisy blogowe tworzysz dla odbiorców, dlatego wczuj się w ich rolę. Pomyśl z jakiego typu tekstami Ty chciałbyś być na bieżąco i takie też publikuj. Wzbogać je o ciekawe grafiki, infografiki, które uzupełnią i zdynamizują całość treści.

Komunikacja bez szumów

Prowadząc blog firmowy nawiązujesz ze swoimi potencjalnymi klientami dialog. Aby rozwijać więź z odbiorcą unikaj patosu w swoich treściach blogowych. Niepotrzebna wyniosłość publikowanych tekstów może zbudować mur między Twoją firmą a odbiorcami.

Pisz zrozumiale

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Unikaj skomplikowanego i trudnego języka. Działając w dziedzinie stricte technicznej staraj się omijać żargon branżowy, z którego zrozumieniem Twoi potencjalni klienci mogą mieć niemały problem. Trudność i niejasność przekazu mogą tylko zniechęcić odbiorców do dalszej lektury wpisów, tym samym odsyłając ich do konkurencji.

Publikuj systematycznie

Jeżeli już opublikowałeś swoje pierwsze wpisy na blogu, nie spoczywaj na laurach. W myśl powiedzenia, że: „jeśli się powiedziało a, trzeba powiedzieć b”, konsekwentnie publikuj swoje wpisy na blogu firmowym. WAŻNE: Nie zapominaj o regularności prowadzenia swoich publikacji!

Blog to wizytówka Twojej firmy, dlatego niech będzie ona niepodważalną jej wartością!

Cieszymy się, że możemy uchylić Ci rąbek tajemnej, marketingowej wiedzy. Jeśli artykuł był dla Ciebie wartościowy, koniecznie przeczytaj następny.

porozmawiajmy
o Twoim projekcie

cta: icon
Potrzebujesz doradztwa ekspertów od digital marketingu?
Aktywne szkło grzewcze EGLAS