Jak urozmaicić świąteczny newsletter?

dekoracja blog

Okres przed świętami to nie tylko czas zakupowego szaleństwa, ale także silny napływ świątecznych newsletterów do skrzynek mailowych. Każda z otrzymanych wiadomości bije się o uwagę odbiorców, przyciągając ich wzrok zachęcającym tytułem wiadomości czy oryginalną nazwą adresata. Dlatego zanim udekorujesz świąteczne drzewko i kupisz prezenty dla najbliższych, pamiętaj, żeby na liście spraw do zrobienia przed świątecznym urlopem uwzględnić świąteczny newsletter. Czego nie może zabraknąć przy tworzeniu świątecznych treści mailingowych? Podpowiadamy w dzisiejszym wpisie!

Newsletter – lista świątecznych inspiracji

Jak urozmaicić świąteczny newsletter? Kreatywność, ciekawe promocje, odpowiednie wyprzedzenie czasowe

Kreatywny newsletter? Jak najbardziej!

Jako, że sezon świąteczny to czas masowego rozsyłania mailingów, ważna jest oryginalność! Wyróżnij swój newsletter nietypową grafiką, śmiesznym tytułem wiadomości, czy nietypową treścią. Inna, nietuzinkowa forma prezentacji oferty Twojej firmy da się łatwo zapamiętać sprawiając, że odbiorca kliknie właśnie w treści nadesłane od Ciebie.

Czas ucieka! Pośpiesz się!

Prowadzisz sklep internetowy? Przypomnij odpowiednio wcześnie klientom o tym, że święta niebawem i że warto już teraz pomyśleć o prezentach pod choinkę. Możesz to zrobić już w tytule swojego newslettera! W momencie otwarcia skrzynki mailowej Twój potencjalny klient od razu zobaczy jasny komunikat typu – Święta za kilka dni! Zdążysz kupić prezenty? I wtedy zapali się lampka w umyśle odbiorcy, która uświadomi mu, że czas najwyższy na zakup świątecznych upominków.

Komu prezent?

Ho! Ho! Ho! Załóż czapkę świętego Mikołaja i rozdaj prezenty swoim potencjalnym i dotychczasowym klientom! W ramach świątecznej promocji przygotuj specjalną ofertę, z której szkoda będzie nie skorzystać! Tutaj bardzo dobrze sprawdzają się wszelkiego rodzaju kody rabatowe czy oferty typu „Ostatni dzwonek!”. Możesz też zwiększyć asortyment swojej firmy o produkty w super cenach, których klienci nie znajdą na co dzień w Twojej ofercie. Ale to nie wszystko! Rewelacyjnym bonusem, który sprawdza się od lat, jest dołączenie do zamówienia drobnego prezentu – kubek termiczny, USB, a może zestaw świątecznych herbat? Ty zadecyduj! PS. Dla swoich stałych klientów możesz przygotować specjalną ofertę VIP! To jeszcze bardziej umocni ich relacje z Twoją marką.

Byle do sedna

Reguła ta obowiązuje nie tylko przy newsletterze świątecznym. Powinna ona na stałe wpisać się w kodeks każdego twórcy treści mailingowych! Co tutaj należy sobie wziąć mocno do serca? Przede wszystkim fakt, że newsletter to nie elaborat, który będzie poddawany analizie na niejednej konferencji branżowej. Przedstaw jasno treści, z którymi chcesz się podzielić z Twoimi odbiorcami! Jeżeli Twoim celem jest promocja świątecznej oferty, skup się tylko na tym! Jeśli chcesz złożyć swoim klientom życzenia, po prostu zrób to!

Terminy, terminy, terminy

Jeżeli w newsletterze prezentujesz produkty, które idealnie nadają się na prezent świąteczny, nie zapomnij o jednej, ważnej rzeczy – informacji o terminach dostawy! Bardzo ważnym jest bieżące informowanie swoich klientów o wysyłce przesyłki. Pomogą Ci w tym maile transakcyjne! Co to takiego? To krótkie wiadomości, wysyłane automatycznie np. po złożeniu zamówienia, zapisaniu się do newslettera, czy wypełnieniu formularza sondażowego. Odbiorca mając wiedzę, kiedy zostało nadane zamówienie, ograniczy stres związany z oczekiwaniem na paczkę. Dzięki łatwemu dostępowi do statusu przesyłki Twój klient nie będzie musiał martwić się, czy zamówiony przez niego prezent dojdzie na czas i czy zdąży trafić pod świąteczne drzewko. 🙂

Newsletter świąteczny to nie tylko dobra okazja do prezentacji oferty swojej firmy, ale przede wszystkim możliwość złożenia życzeń swoim klientom. Pamiętaj, aby dobrze wykorzystać ten czas!

Cieszymy się, że możemy uchylić Ci rąbek tajemnej, marketingowej wiedzy. Jeśli artykuł był dla Ciebie wartościowy, koniecznie przeczytaj następny.

porozmawiajmy
o Twoim projekcie

cta: icon
Potrzebujesz doradztwa ekspertów od digital marketingu?
Aktywne szkło grzewcze EGLAS