W dzisiejszej dobie społeczeństwa wysoko zinternetyzowanego funkcjonuje przeświadczenie, iż jeżeli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz. Dlatego tym bardziej warto poszukać swojego unikatowego miejsca w internetowej przestrzeni. Na co należy zwrócić uwagę przy tworzeniu strony internetowej swojego gastronomicznego biznesu?
Kreując witrynę www własnego „spożywczego” interesu, przede wszystkim należy skupić się wokół emocji potencjalnych klientów. Wywołując w odbiorcach pozytywne skojarzenia możesz efektywniej zaistnieć w ich świadomości. Jak zatem wywołać pozytywne emocje wśród odbiorców Twojej strony? Przede wszystkim zdjęcia, zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia. Zamiast nic nie mówiących nazw potraw, które serwujesz w menu swojej ukochanej restauracji, postaw na ich wizualizację. Profesjonalnie zrobione zdjęcia dań z pewnością pobudzą apetyt Twoich potencjalnych klientów. Fotografia podkreślając walory wizualne potraw sprawi, że ślinianki odbiorców zaczną intensywniej pracować, wywołując w nich chęć natychmiastowego spróbowania posiłków, które zobaczyli.
Pracuj estetyką zdjęć i ciesz oko odbiorcy
W mediach społecznościowych ostatnimi czasy umocnił się trend fotografowania potraw w „gołej” formie, czyli pokazywania wprost tego, co masz na talerzu, tzw. pornfood. Jedzenie opatrzone tym hasłem na zdjęciach, które są umieszczane przez użytkowników social media, prezentuje się znakomicie. Na talerzach widzimy wspaniałe krajobrazy gór karmelizowanego boczku w towarzystwie lasów sałaty rzymskiej i pól dojrzałych pomidorków. Pobudza wyobraźnię prawda? Nie stroń zatem od fotografii i co ważne, nie używaj zdjęć skopiowanych z internetu! Jeżeli cenisz sobie słowo, dobrze wykonane zdjęcie warto opatrzyć równie dobrym i pobudzającym emocje opisem. Niech treści, których użyjesz przy opisie wybranej potrawy, będą dobrze przyprawione, soczyste w środku i chrupiące na zewnątrz. Barwne i kreatywne opisy naprawdę pobudzają zmysły, to działa.
Obok zdjęć i słów warto nakarmić oczy odbiorców krótką formą filmową ukazującą proces przygotowywania potrawy. Dynamiczna prezentacja dania w fazie procesu twórczego, zachęci Twojego potencjalnego klienta do sięgnięcia dalej. Będący pod wrażeniem oprawy wizualnej odbiorca, zechce czerpać z Twojej strony więcej, wklikując się w kolejne zakładki i propozycje potraw. Aby potencjalnego klienta jeszcze bardziej zbliżyć do swojej firmy, nie bój się pokazać wnętrza swojego biznesu. Możesz to zrobić za pomocą fotografii, bądź też sięgając po bardziej nowatorskie rozwiązanie w postaci wirtualnego spaceru po pomieszczeniu. Prezentując po kolei elementy wnętrza, odbiorca dowie się w jakim miejscu będzie mógł delektować się smakiem potraw, które wcześniej zobaczył na zdjęciach. Kierujący się pozytywnymi emocjami odbiorca, wchodząc wirtualnie do środka Twojej restauracji, bistra, czy klimatycznej, małej kawiarenki, zapragnie być tam na żywo, już teraz. Prezentując na stronie wnętrze lokalu pokazujesz odbiorcy, że to, czym się zajmujesz istnieje i jest prawdziwe. Podkreślasz, że chcesz się z nim dzielić tym, co najlepsze.
Nie stroń od fotografii i co ważne, nie używaj zdjęć skopiowanych z internetu!
Na rynku branży gastronomicznej z prędkością światła powstają coraz to nowe, konkurencyjne miejsca, w których można coś zjeść. Ważna jest zatem Twoja inwestycja w innowacyjne i kreatywne rozwiązania. Pomogą one zaistnieć Twojej firmie w pamięci odbiorcy, jednocześnie pobudzając go do sięgnięcia po danie z Twojego menu właśnie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego jak dobrze i profesjonalnie stworzyć stronę www, skontaktuj się z nami.