Określasz grupę docelową? Tych błędów nie popełniaj!

dekoracja blog

Grupa docelowa, czyli grono osób, do których kierowany jest dany produkt, oferta, czy komunikat reklamowy. Aby profil grupy docelowej odpowiadał przygotowanej ofercie czy produktowi należy wziąć pod uwagę różne kryteria, w odniesieniu do których będziesz mógł precyzyjnie wyodrębnić swoich odbiorców. Jakie błędy w definiowaniu grupy odbiorców popełniane są najczęściej i na co zwrócić uwagę, aby tych błędów nie powielać? O tym poniżej.

Top 6 najczęściej popełnianych błędów w definiowaniu grupy docelowej

Określasz grupę docelową? Tych błędów nie popełniaj!

Produkt niedopasowany do potrzeb odbiorców

Produkt musi być kompletną odpowiedzią na potrzeby grupy docelowej. Zastanów się, jakie korzyści on przynosi, co wyróżnia go spośród innych, podobnych mu produktów, które są obecne na rynku. Dobra znajomość samego produktu, jego zalet, wartości, pozwala ograniczyć grono odbiorców i trafnie zdefiniować ich potrzeby. Koncentrując swoje działania na konkretnej grupie masz pewność, że Twój produkt zyska zainteresowanie odpowiednich osób, czyli trafi Twoich potencjalnych klientów.

Nieznajomość grupy odbiorców

Aby trafić w sedno potrzeb rynku, poznaj swoją grupę docelową. Wciel się w rolę psychoanalityka  i zastanów: skąd pochodzą Twoi potencjalni klienci, jaki prowadzą styl życia, co lubią robić w wolnym czasie czy jaki jest ich życiowy cel. Stworzenie „profilu psychologicznego” i „wejście w buty” grupy docelowej pomoże Ci dobrać odpowiedni sposób komunikowania się z rynkiem.

Źle dobrany język komunikacji

Określasz grupę docelową? Tych błędów nie popełniaj!

Inaczej komunikują się nastolatkowie a inaczej seniorzy, dlatego przy tworzeniu oferty nie należy zapominać o tej arcyważnej prawidłowości! To, co przekonuje jedną grupę, inną może skutecznie zniechęcić. Posługuj się zatem takim językiem, jakim na co dzień posługują się Twoi odbiorcy. Komunikując się językiem, który jest bliski Twoim odbiorcom, budujesz nić porozumienia z rynkiem.

Przekaz reklamowy wyrwany z kontekstu

Zastanów się czego potencjalni odbiorcy Twojej oferty czy produktu oczekują od komunikatu reklamowego, który do nich kierujesz. Przekaz reklamowy jest ściśle powiązany z językiem, którym się posługujesz budując reklamę. Grafika Twojej reklamy musi korespondować ze stylem języka, no i oczywiście z profilem grupy docelowej.

Niewłaściwe kanały dystrybucji

Zastanów się, gdzie najczęściej dokonują zakupów Twoi potencjalni klienci. Czy wybierają oni sklepy stacjonarne, a może preferują zakupy on-line? Jeżeli znajdziesz odpowiedź na to pytanie, opracuj odpowiednią strategię komunikacji za pomocą wybranego kanału. Twoja grupa docelowa najwięcej czasu spędza w sieci? Sięgnij po reklamę internetową – i tutaj z pomocą przychodzi m.in. reklama AdWords. Za pomocą kampanii kierowanej na najczęściej wybierane przez internautów słowa kluczowe, masz szanse dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców.

Nieskończona liczba odbiorców

Określasz grupę docelową? Tych błędów nie popełniaj!

Często popełnianym błędem jest ustalenie zbyt szerokiej grupy docelowej. Wiąże się to z tym, że oferta przygotowana dla zbyt szerokiej grupy jest po prostu nieopłacalna i powoduje mocne nadszarpnięcie budżetu. Złotym środkiem jest tutaj znalezienie niszy rynkowej, dla której przygotowana oferta będzie trafiona w 100%!

 

Cieszymy się, że możemy uchylić Ci rąbek tajemnej, marketingowej wiedzy. Jeśli artykuł był dla Ciebie wartościowy, koniecznie przeczytaj następny.

porozmawiajmy
o Twoim projekcie

cta: icon
Potrzebujesz doradztwa ekspertów od digital marketingu?
Aktywne szkło grzewcze EGLAS