Aby Twoja marka była kojarzona przez potencjalnych klientów, musisz zadbać o jej wizerunek. Jest to bardzo ważne nie tylko dla marek świeżych, stawiających swoje pierwsze kroki na rynku, ale i dla firm, które zdążyły zjeść zęby na tym, czym się zajmują. Przyjrzyjmy się zatem elementom, które wpływają na zbudowanie i późniejsze wzmocnienie wizerunku firmy.
Nazwa firmy to rzecz fundamentalna, która wpływa na to w jaki sposób Twoja marka jest i będzie postrzegana. Odpowiednio dobrana nazwa pozwoli Twojej firmie nie tylko osiągnąć mocną pozycję na rynku, ale także pomoże Ci skutecznie dotrzeć do danej grupy docelowej. Nazwa trafnie dobrana do charakteru marki buduje jej wartość. Na co należy zwrócić uwagę tworząc nazwę? Oprócz zakresu działalności Twojej firmy, co jest rzeczą oczywistą, pod uwagę należy wziąć zarówno grupę docelową, z którą będziesz się komunikować, jak i obszar działania Twojej marki. Pamiętaj, że jeżeli masz w planach poszerzenie swojej działalności o rynki zagraniczne, zapomnij o znakach diakrytycznych – ą ę, ż, ń… Nazwa powinna być:
Ponadto ważnym jest również, aby nazwa Twojej firmy wzbudzała pozytywne emocje wśród Twoich potencjalnych klientów. Często stosowanym zabiegiem jest wykorzystywanie swojego imienia i nazwiska jako nazwy marki. Dzięki temu nie dość, że tworzysz niepowtarzalną nazwę dla swojej firmy, to jeszcze budujesz swój wizerunek.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak stworzyć nazwę dla firmy, kliknij tutaj i przeczytaj nasz wpis:
I pamiętaj! Jeżeli zależy Ci na tym, by się wyróżnić na tle konkurencji, jak ognia unikaj stosowania w nazwie końcówek takich jak: -ex, -pol, -iks, -bud! Nie dość, że są niemodne, to i ich brzmienie i wygląd również pozostawiają wiele do życzenia.
Szybciej przyswajalnymi są nazwy krótkie i dźwięczne
To kolejny element spełniający istotną rolę w budowaniu wizerunku Twojej marki. Będąc głównym elementem identyfikacji wizualnej, logo wpływa na to jak Twoja marka będzie odbierana. Jakie cechy powinno mieć dobrze zaprojektowane logo? Przede wszystkim musi kojarzyć się z wizerunkiem firmy i w łatwy sposób musi dać się zapamiętać odbiorcy. Prostota, dopasowanie, ponadczasowość, czy uniwersalność to cechy, którymi powinno charakteryzować się dobrze zaprojektowane logo. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jakie inne cechy powinno posiadać logo? Kliknij tutaj
Jednocześnie ważnym jest dobór odpowiedniego koloru. Bo przecież każdy kolor wyraża coś innego i utożsamiany jest z odmiennymi emocjami. Jakimi? Przeczytaj nasz wpis: „Zagrajmy w zielone…Jak kolory kreują wizerunek marki?” i dowiedz się więcej klikając tutaj.
Jeżeli chcesz zbudować solidny wizerunek Twojej firmy, jednocześnie go wzmacniając, internet umożliwia Ci wiele w tym obszarze. W jaki sposób? Poniżej przedstawimy kilka z możliwości:
Dzięki niej internetowi użytkownicy będą mogli trafić na Twoją stronę. Niezwykle ważne jest, aby adres strony internetowej odpowiadał nazwie Twojej firmy, był krótki, chwytliwy i łatwy do zapamiętania. Ważne przy doborze domeny jest jej rozszerzenie, czyli to jak będzie się kończyć adres internetowy. Na co wskazuje rozszerzenie domeny? Otóż: czy firma ma charakter międzynarodowy, czy ogólnokrajowy, czy jest to organizacja, a może instytucja rządowa. Dlatego, przy budowaniu nazwy firmy warto sprawdzić dostępność domeny, żeby później nie trafić na przykrą niespodziankę, w postaci braku dostępności danego adresu www. Pamiętaj o tym!
Jeżeli chcesz wzmocnić pozycję Twojej firmy na rynku, popracuj nad wizerunkiem! Sam nie masz na to pomysłu, nie zwlekaj i skontaktuj się z nami! Wspólnie wybierzemy najlepsze rozwiązanie dla Twojej marki!