Zacznijmy od wyjaśnienia czym jest rebranding i co wchodzi w jego zakres? Proces rebrandingu związany jest ze zmianami wizerunkowymi marki, począwszy od zmian w strategii komunikacji, skończywszy na liftingu logo. Jeżeli chcesz dowiedzieć sie więcej o tym jak skutecznie przeprowadzić lifting logo, kliknij tutaj i przeczytaj nasz wpis: „Czas na zmiany, czyli jak przeprowadzić lifting logo?”.
Rebranding komunikuje zmiany wewnętrzne w firmie
Z rebrandingiem jest jak z medalem, ma dwie strony… Bo z jednej zmiana jest niezbędnym działaniem, rozwijającym firmę i dającym jej dodatkowe możliwości promocji oraz odświeżenia wizerunku, a z drugiej zaś rebranding wywołuje wiele obaw. Kiedy zatem najlepiej przeprowadzić rebranding i jak zrobić to skutecznie?
Jakie momenty sprzyjają przeprowadzeniu rebrandingu?
Twoja marka nie cieszy się tak dobra reputacją jak kiedyś? Jej wizerunek został nadszarpnięty? Jeśli tak, rebranding będzie doskonałym specyfikiem leczącym często trudną do zagojenia się ranę złej opinii. Zmiana dotychczasowej strategii stanie się szansą na odzyskanie zaufania i wiarygodności w oczach konsumentów.
Rozwój marki, wdrożenie nowych idei powodują, że aktualna dotąd pozycja marki traci na swej aktualności. Aby wyjść naprzeciw nowym potrzebom konsumentów firma musi iść do przodu i ewoluować tak, jak rozwijają się oczekiwania odbiorców. Otwarcie się marki na nowe grupy potencjalnych klientów niesie za sobą przekształcenie strategii komunikowania się z rynkiem oraz systemu identyfikacji wizualnej.
Wskaźnik popytu na produkty Twojej marki chyli się ku dołowi? To z pewnością nie wróży niczego dobrego, a jedynie może sugerować, że coś uległo zmianie. Co takiego? No właśnie, należy zbadać i przeanalizować nie tylko rynek, ale i dotychczasowe działania swojej marki. Pojawienie się konkurencji, zmiana w trendach, w upodobaniach klientów…opcji jest wiele. Dlatego kiedy ustalisz co tak naprawdę wpływa na spadek zapotrzebowania na produkty Twojej marki, możesz przystąpić do odpowiednio zaprojektowanych zmian wizerunkowych.
Aby nie zginąć na tle konkurencyjnych firm należy postawić na unikalność i niepowtarzalność wizerunku swojej marki. Jeżeli promowane przez Twoją firmę wartości już dawno się przedawniły tracąc na swojej aktualności, warto zmienić jej wizerunek. Powiew świeżości rozbudzi umysły konsumentów.
W przypadku zmiany struktury własnościowej w wyniku fuzji firm lub przejęcia marki ważnym jest, by precyzyjnie zaplanować co chcesz komunikować, jaki będzie cel tej strategii komunikowania się z rynkiem. Trudnym zadaniem w przypadku przejęcia, czy fuzji jest podjęcie ryzyka całkowitej rezygnacji z dotychczasowego, wypracowanego wizerunku na rzecz całkiem nowego systemu identyfikacji.
Wybranie odpowiedniego momentu na przeprowadzenie rebrandingu stanowi kluczowy element w tym, aby działania rebrandingowe mogły odnieść sukces. Jeżeli stwierdzisz, że nadszedł czas by odkurzyć dotychczasowy wizerunek swojej marki, a nie masz na to pomysłu, skontaktuj się z nami. Pomożemy i w tym!